וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס של סדאם חונה ברוסיה עם 20 מיליארד אירו?

יומון רוסי טוען כי בנמל התעופה שרמטייבו נמצא כבר 6 שנים מטוס מסתורי, ובו ארגזים ושטרות הממתינים לאיסוף. הנמל כיכב בכותרות בקיץ כביתו הזמני של המדליף אדוארד סנודן

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בנמל התעופה הבינלאומי במוסקבה חונה זה שש שנים מטוס, ובבטנו אוצר בלום: כ-20 מיליארד אירו במזומן (27 מיליארד דולרים) – כך, לפחות, לפי פרסום ביומון הרוסי "מוסקובסקי קומסומולץ". הדיווח מסתמך על "קצין מודיעין" מקומי, שהעריך כי מדובר בכסף השייך למאפיה, או אפילו בהון שהיה שייך לרודן העיראקי סדאם חוסיין.

בנמל התעופה שרמטייבו לא יודעים להגיד מדוע המטוס, שהמריא מפרנקפורט, נחת דווקא אצלם ב-7 באוגוסט 2007, כארבע שנים אחרי שחוסיין הופל והוצא להורג בתלייה. העיתון ציטט גורמים ברשות המכס, שאמרו כי בבטן המטוס יש 200 ארגזי עץ עמוסים בשטרות. המכס הרוסי ביקש מ"הבעלים החוקיים של הכסף" להגיע לנמל התעופה ולהציג הוכחות לבעלות על המטען המסתורי.

נמל התעופה שרמטייבו, מוסקבה. יוני 2013. רויטרס
נמל התעופה הבינלאומי "שרמטייבו" במוסקבה. אוצר במגרש החנייה/רויטרס

ה"מוסקובסקי קומסומולץ" נוטה לפרסם כתבות סנסציוניות, אך יצוין כי הפעם, הדיווח על המטען חריג ומפורט בהיקפו. נמל התעופה סירב להגיב באופן רשמי לטענות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סכום הכסף משתווה ל-6% מתקציב הממשלה

לפי העיתון, בעבר דווח על כמה ניסיונות לפרוץ למטען ולשדוד את השטרות, בין היתר מצד "מחבלים אוקראינים וצ'צ'נים". זו כנראה סיבה נוספת לכך שנמל התעופה מנסה להיפטר מהמטען.

ניקיטה קריצ'בסקי, כלכלן רוסי מוביל, אמר כי "20 מיליארד אירו הם כ-6% מתקציב הממשלה הרוסית לשנה שלמה. אם הסכום הזה היה מועבר למדינה, היינו יכולים לספק את צרכי הדיור עבור דור שלם". הוא הטיל ספק בטענה שמדובר בכסף שהוברח מעיראק, ואמר כי סביר יותר שמדובר בסכום שיועד להעברה ל"ארגונים מחתרתיים".

נמל התעופה שרמטייבו כיכב בכותרות בקיץ האחרון, כששימש בית זמני למדליף האמריקני אדוארד סנודן. האנליסט הצעיר בא לשם בטיסה מהונג קונג, ונאלץ לשהות בטרמינל המעבר במשך שבועות ארוכים עד שקיבל מקלט זמני ברוסיה.

לקריאה נוספת
כך יצאה ארה"ב למלחמה המיותרת שהסתיימה בהפלת סדאם
חשיפה: הממשל האמריקני סייע לסדאם בנשק כימי נגד איראן
20 שנה לאסון צאלים ב': כך אישר רבין אישר לחסל את סדאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully