וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על רוחאני בעצרת האו"ם: "נאום מרשים"

נשיא המדינה התייחס בביקורו בהולנד לדבריו של מקבילו האיראני בפני העצרת הכללית, ואמר: "הנאום נחמד, אבל איראן תישפט לפי המעשים והעובדות, ועל כך יש הסכמה כללית"

עריכה: יאיר דניאל

"נאום מרשים" – כך כינה היום (שני) נשיא המדינה, שמעון פרס, את נאומו של נשיא איראן, חסן רוחאני, בפני העצרת הכללית של האו"ם. בדברים שנשא בתום פגישה עם שופטי בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) בהאג אמר פרס: "הנאום הוא נאום נחמד", אמר פרס, "אבל הערך שלו יישפט על ידי המעשים שיבואו אחר-כך. אני חושב שעל כך יש פחות או יותר הסכמה כללית. אבל יומיים לפני הנאום המרשים הזה, משמרות המהפכה הציגו בפנים טילים ארוכי טווח שנועדו אך ורק כדי להרכיב עליהם ראש קרב גרעיני. משמרות המהפכה וטילים ארוכי טווח, או נאום בפני עצרת האו"ם – לא ברור מה השניים הוא הכיוון האמיתי, ויש ביניהם סתירה".

נשיא המדינה שמעון פרס מתייחס לראשונה לחידוש המשא ומתן. נועם מושקוביץ
הנאום מרשים, אבל חכו לעובדות. פרס/נועם מושקוביץ

בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) היושב בהאג הוא המוסד המשפטי העיקרי של האומות המאוחדות. פעילותו כוללת מתן פסקי דין בסכסוכים בין מדינות שהסכימו לכך מראש, וכן מתן חוות דעת בסוגיות משפטיות שהפנו אליו המוסדות העיקריים של האו"ם – מועצת הביטחון והעצרת הכללית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"גם לאנשים אחרים יש שכל"

ביקורו של פרס מתנהל על רקע ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בארצות הברית, שם הוא צפוי לנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם, וכן להיפגש עם נשיא ארה"ב אובמה. זאת על רקע "מתקפת החיוכים" האיראנית, שהביאה לחידוש המגעים הדיפלומטיים עם הרפובליקה האיסלאמית, וכן לשיחת טלפון ראשונה בין הנשיאים אובמה ורוחאני מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979.

את נאומו של הנשיא האיראני בפני העצרת הכללית החרימה המשלחת הישראלית בהוראת נתניהו, שמבקש גם להפחית מהציפיות לשיחות בין ארה"ב לאיראן. פרס ביקר את מדיניותו של נתניהו. "אפשר להסכים או לא להסכים, אני לא אוהב את הטון הזה המזלזל. גם לאנשים אחרים יש שכל, לא רק לנו", אמר הנשיא בראיון לגלי צה"ל, "אבל זאת לא סיבה שלא נדבר עם האמריקנים ולא ננסה להשפיע עליהם. צריך לדבר איש עם רעהו".

בנוגע לאופי המתון של התבטאויותיו של הנשיא האיראני, חסן רוחאני בימים האחרונים, לפיהן הוא מוכן להיכנס למשא ומתן עם וושינגטון בנוגע לתכנית הגרעין, הדגיש הנשיא פרס: "זה לא עניין של הסברה, זה עניין של עובדות. אם אכן איראן בפועל, במעשה, תשנה את מדיניותה – בסדר. זאת לא תחרות בנשיאת נאומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully