וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נגד נתניהו: "לא אוהב את הזלזול באמריקנים"

בעוד שראש הממשלה יצא להזהיר את העולם מפני הגרעין האיראני, הנשיא נגד הגישה כלפי וושינגטון: "גם לאחרים יש שכל, לא רק לנו". ליברמן: "הפייסנות של רוחאני - תרגיל שקרי"

יח"צ - חד פעמי

יומיים לפני נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מול העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שבו הוא צפוי להזהיר את העולם מפני הגרעין האיראני, יצא הבוקר (ראשון) נשיא המדינה, שמעון פרס, נגד הגישה היוצאת מירושלים כלפי ארצות הברית והתחממות היחסים בינה לבין איראן. "אפשר להסכים או לא להסכים, אני לא אוהב את הטון הזה המזלזל. גם לאנשים אחרים יש שכל, לא רק לנו", אמר פרס בראיון ל"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, "אבל זאת לא סיבה שלא נדבר עם האמריקנים ולא ננסה להשפיע עליהם. צריך לדבר איש עם רעהו".

בנוגע לאופי המתון של התבטאויותיו של הנשיא האיראני, חסן רוחאני בימים האחרונים, לפיהן הוא מוכן להיכנס למשא ומתן עם וושינגטון בנוגע לתכנית הגרעין, הדגיש הנשיא פרס: "זה לא עניין של הסברה, זה עניין של עובדות. אם אכן איראן בפועל, במעשה, תשנה את מדיניותה – בסדר. זאת לא תחרות בנשיאת נאומים".

נתניהו המריא הלילה לניו יורק, שם ינאם בעצרת הכללית של האו"ם וייפגש עם הנשיא ברק אובמה. בין היתר, הוא צפוי להציג לנשיא האמריקני דוח מודיעיני לפיו איראן הגבירה את קצב ההתקדמות בתכנית הגרעין שלה. טרם המראתו, אמר נתניהו כי הוא "נוסע לייצג את אזרחי ישראל והאינטרסים הלאומיים שלנו, וגם את הנחישות שלנו כעם להגן על עצמנו ואת תקוותנו לשלום". כשנשאל מה בכוונתו להגיד בנאומו בעצרת האו"ם, השיב נתניהו: "אני מתכוון לומר את האמת. מול מתק השפתיים ומתקפת החיוכים, צריך לומר את האמת, לומר עובדות. אמירת האמת היא חיונית לביטחון, שלום בעולם וכמובן לביטחונה של המדינה שלנו".

ברק אובמה, חסן רוחאני. רויטרס
בירושלים מודאגים מהתחממות היחסים. אובמה ורוחאני/רויטרס

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר בדף הפייסבוק שלו לנושא, וכתב: "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא הלילה לניו יורק כדי לייצג את ישראל בכינוס העצרת הכללית של האו"ם. במוקד הדיונים עומד גם השנה נושא מרוץ החימוש הגרעיני של איראן. אולם עתה, כשתשומת הלב העולמית מרוכזת בניסיונות של נשיא איראן החדש להצטייר כמתון ופייסני, ראוי להזכיר שהאיראנים נוהגים לאורך כל השנים בדפוס רמיה קבוע, בטקטיקות שונות של הבטחות, במשיכת זמן ובמידע שקרי שסיפקו פעם אחר פעם לקהילה הבינלאומית, כשבכל אותו זמן הם המשיכו להתקדם אל עבר המטרה שהציבו לעצמם: השגת נשק גרעיני שנועד לאיים על שלום העולם".

לדברי ליברמן, "מתקפת הפייסנות" של רוחאני אינה אלא תרגיל שקרי נוסף, נוסח זה שעשתה בשעתו צפון קוריאה. "כדאי לזכור שגם במקרה של הכור העיראקי, בתחילת שנות ה-80, ישראל הייתה היחידה שהתריעה ופעלה, ובדיעבד התברר שצדקנו, וכך גם במקרים אחרים. גם היום, ישראל אינה מוכנה לקחת חלק בתרמית הזאת. לכן, אני מחזק את ראש הממשלה בצאתו למשימה החשובה, ואני בטוח שגם אם האווירה והשיח אינם קלים ונוחים כדי לומר דברים נחרצים, ראש הממשלה יידע לעשות זאת ולעמוד באופן נחוש על האינטרסים שהם חיוניים לא רק לביטחונה של ישראל אלא לשלומו וליציבותו של העולם כולו".

עוד בנושא:
בשיאו של "צונאמי איראני": נתניהו המריא לארה"ב
נתניהו לשריו: אל תגיבו לשיחת אובמה-רוחאני
לראשונה זה 34 שנים: נשיאי ארה"ב ואיראן שוחחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully