וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמרגל ועד רוחאני: "הימים הדרמטיים" של נתניהו

ראש הממשלה נחת בניו יורק בשאיפה להזהיר את המערב ממתק שפתיו של נשיא איראן, ויציג כהוכחה לכך את לכידת המרגל האיראני בישראל. פגישתו עם אובמה תביא לשינוי נאומו באו"ם?

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

נתניהו במסע לעצירת הסחף הבינלאומי בנושא איראן: ראש הממשלה נחת בשעות הצהריים היום (ראשון) בניו יורק והגיע למלון במרכז העיר שבו יתאכסן בימים הקרובים. ב-72 השעות הקרובות צפוי נתניהו לערוך שורה של פגישות מדיניות כאן ובוושינגטון, ובמהלכן יזהיר את בני שיחו מ"מתקפת החיוכים ומתק השפתיים" של השלטון החדש-ישן בטהראן. גורם בכיר בסביבתו של ראש הממשלה תיאר את שלושת הימים הקרובים כ"דרמטיים", והוסיף כי ראש הממשלה "מגיע מוכוון מטרה – להציג לעולם את האמת על תכנית הגרעין האיראנית, שנשכחה מעט בשבועות האחרונים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו נוחתים בניו יורק. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יזהיר מ"מתקפת החיוכים ומתק השפתיים" של רוחאני. נתניהו ורעייתו נוחתים בארה"ב, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

המטוס שהטיס את פמליית ראש הממשלה לניו יורק היה בואינג 767 של חברת אל על, שנושא את השם "דליית אל-כרמל". הטיסה אמש הייתה האחרונה של כלי הטיס הוותיק, שעתידו אינו ברור. את הטיסה חזרה לישראל יערוך ראש הממשלה במטוס חדש ו"מדוגם" יותר. נתניהו מקווה שגם עליו יעבור תהליך דומה: הוא אמנם מגיע לכאן מעט חבוט, ועשוי להישמע לבני שיחו מיושן ולא מעודכן לאור ה"זמירות" החדשות מטהראן, אבל אם יצליח במשימתו וישכנע את העולם בסכנה שנשקפת מטהראן, הוא יחזור לישראל במצב חדיש ומשופר. זה לא יהיה פשוט, אבל הוא מאמין שזה אפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב ייוועד נתניהו עם שרי החוץ של קנדה וטורקמניסטן, שתי הפגישות הפחות קריטיות שעומדות לפניו. מחר בשעות הבוקר המוקדמות (שעון ארצות הברית) הוא ימריא לוושינגטון, שם יערוך פגישות עם הנשיא אובמה, סגן הנשיא ג'ו ביידן ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. נתניהו יגיע לפגישות הללו מחוזק מהפרסום הלא-מקרי על תפיסת המרגל האיראני שאסף מידע על שגרירות ארצות הברית בתל אביב. גורמים בפמלייתו ציינו כי במהלך הטיסה לניו יורק הוא אף דן בפרשה הביטחונית החמורה עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, שהצטרף אליו לטיסה.

נתניהו ישנה את נאומו לאחר הפגישה עם אובמה?

גורם בפמלייתו של ראש הממשלה אמר כי תפיסת המרגל מהווה "עוד הוכחה לכך שהמילים שבאות מאיראן לא תואמות את המעשים הנפשעים שאיראן מבצעת. איראן ממשיכה להפעיל טרור ברחבי העולם". הגורם הוסיף כי "בזמן שאיראן מגנה את הטרור על אדמת ארצות הברית, היא שולחת סוכן שלה לאסוף מודיעין לפיגוע אפשרי בשגרירות ארצות הברית בישראל".

דברים דומים יאמר נתניהו לאובמה וקרי, ששניהם לקחו חלק פעיל במגעים המחודשים בין ארצות הברית לאיראן – אובמה בשיחת טלפון עם הנשיא רוחאני, וקרי בפגישה שערך עם שר החוץ האיראני זריף. בתום הפגישה עם קרי יגיע נתניהו לאירוע פרידה משגריר ישראל בוושינגטון, מייקל אורן, ולאחר מכן ימריא בחזרה לניו יורק, לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם ביום שלישי.

מסיבת עיתונאים בבית ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, מרץ 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה צפוי להתייחס גם לצפון קוריאה. נתניהו ואובמה בפגישתם האחרונה בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הנאום שראש הממשלה צפוי לשאת בפני העצרת אמנם כבר כתוב ומוכן, אך לא מן הנמנע שבעקבות הפגישה עם אובמה מחר בוושינגטון, יתבצעו בו שינויים מסוימים, אם לא בתוכן אז לפחות בטון. זה יהיה נאום "עובדתי ומפורט", שיכלול פרטים טכניים על תכנית הגרעין האיראנית, שממשיכה להתקדם בשלושת החודשים שחלפו מאז בחירתו של חסן רוחאני לנשיא איראן.

נתניהו ידבר גם על קוריאה הצפונית, מדינה "סוררת" נוספת שהמערב נכשל בניסיון למנוע ממנה גרעין באמצעים דיפלומטיים. הוא יזהיר את העולם מפני חזרה על הכישלון הצפון קוריאני, אך הפעם במדינה שממוקמת במזרח התיכון הבוער והבלתי-יציב, ושביכולתה לאיים גם על מדינות אירופה.

נתניהו עצמו אמר אמש, לפני עלייתו למטוס, כי בכוונתו "לומר את האמת, לומר עובדות". הוא לא פירט מעבר לכך, אך ציין כי "אמירת האמת בנושא האיראני חיונית לביטחון שלום העולם, וכמובן לביטחונה של מדינת ישראל". לאחר נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם יערוך נתניהו פגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. בכך יסתיים הלו"ז שלו ליום שלישי. ביום רביעי, טרם המראתו חזרה לישראל, הוא יערוך פגישה עם ראשי הארגונים היהודיים בארצות הברית.

עוד בנושא
נתניהו יציג דוח: לאיראן יש מספיק אורניום לפצצה
בשיאו של "צונאמי איראני": נתניהו המריא לארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully