וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מטפס הרים מצא אוצר אבוד על פסגת המון בלאן

המטפס נתקל בקופסת מתכת ממטוס הודי שהתרסק לפני כ-50 שנים, בה אבני ברקת, אודם וספיר ששווים כ-356 אלף דולרים. המטפס הישר מסר את המציאה למשטרה, אך ייתכן שיזכה באוצר

מטפס הרים צרפתי שבחן קרחון בהר המון בלאן, נתקל באוצר אבוד של אבני ברקת, אודם וספיר שהיה קבור במקום במשך עשרות שנים. האבנים, ששווים מוערך ב-356,435 דולרים, היו מוסתרות בקופסת מתכת שהייתה על סיפון מטוס הודי שהתרסק במקום לפני כ-50 שנים.

המטפס מסר את המציאה למשטרה מקומית. "הוא היה בחור ישר, שהבין מהר מאוד שזה שייך למישהו שמת על הקרחון", אמר מפקד המשטרה המקומית, סילבן מרלי. "הוא יכול היה לשמור אותם לעצמו, אבל העדיף להשיב אותם למשטרה", הוסיף מרלי שציין כי המטפס נתקל בקופסה מוקדם יותר החודש ושחלק מהשקיות בהן היו האבנים היקרות, נשאו את החותמת "תוצרת הודו".

הרשויות בצרפת יצרו קשר עם עמיתיהם ההודים כדי לנסות ולאתר את הבעלים או היורשים של אותם אבנים. על פי חוק הצרפתי, התכשיטים יימסרו למטפס ההרים אם לא יצליחו לאתר את בעליהם. האוצר כנראה היה שייך לנוסע מאחד משני מטוסי "אייר אינדיה" שהתרסקו במון בלאן בשנת 1950 וב-1966. מטפסים מוצאים על ההר דרך קבע מטענים או שרידי גופות מאותן הטיסות.

לקריאה נוספת
חשד: חיפשו אוצר באתר עתיקות וזרעו הרס
חוקר ישראלי מחפש אחר אוצר זהב נאצי שהוסתר באגם
חוקרים גילו מטמון עתיק: ”ניקינו כד ונשפך ממנו זהב”

(עדכון ראשון: 23:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully