וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את החג

נשיא איראן החדש עלה לראשונה לבמת עצרת האו"ם וקרא להסכם מיידי על הגרעין, אסד כינה את אובמה "הססן ואדם לא יציב" וה-FBI שחרר את תיעוד הטבח במטה חיל הים בוושינגטון

שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, הביע אמש תקווה שפגישה עם נציגי חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה - הפורום המכונה "5+1" היום תתניע את המשא ומתן לפתור את המחלוקת סביב תכנית הגרעין האיראנית. כשנשאל מה הוא מצפה שייצא מהפגישה מחר, אמר זריף: "התנעת המשא ומתן... עם ציפייה להשגת הסכם בטווח הזמן הקצר ביותר". זריף אמר את הדברים בתום פגישה עם שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

"לרפובליקה האיסלאמית יש את המוכנות והנכונות המדינית עבור שיחות רציניות, ואנו מלאי תקווה שלצד השני יש את הנכונות הזאת גם כן", הוא הוסיף. "היו לנו דיונים טובים בנוגע לפתיחת שיחות הגרעין ובנוגע לשיחות שיתקיימו מחר בדרג שר החוץ, בין איראן לבין מדינות ה-5+1".

תיעוד מסע ההרג בוושינגטון

ה-FBI פרסם אתמול את התיעוד ממצלמות האבטחה במטה חיל הים בוושינגטון, שם יצא בשבוע שעבר ארון אלכסיס למסע הרג. בסרטון נראה אלכסיס בן ה-34 משוטט במסדרונות, צד קורבנות, כשבידו רובה.

במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול, אמרה נציגת ה-FBI כי היורה האמין שהוא נשלט על ידי גלי רדיו בתדירות נמוכה. אלכסיס הרג 12 בני אדם, עד שנורה על ידי המשטרה במהלך קרב יריות. גורמים רשמיים העריכו כי הוא לא ניסה לפגוע באנשים מסוימים.

קרי: ישראל והפלסטינים הסכימו להעלות הילוך בשיחות השלום

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר אתמול כי ישראל והפלסטינים הסכימו להעלות הילוך בשיחות השלום ולהגביר את מעורבותה של ארצות הברית במשא ומתן. "הסכמנו כעת, בשבוע האחרון כשנועדתי הן עם הנשיא אבו מאזן והן עם ראש הממשלה נתניהו, הסכמנו כעת להגביר את השיחות הללו", אמר קרי במטה האו"ם בניו יורק. "והסכמנו שעל ההשתתפות האמריקנית להתגבר במידה מסוימת על מנת לנסות לאפשר זאת".

גורמים שמעורים במשא ומתן אומרים כי הרקע להתבטאותו של קרי הוא הסכמה של שני הצדדים להגביר את קצב הפגישות בין צוותי המשא ומתן, שעד כה נערכו אחת לשבוע. הפגישה הקרובה בין הצוותים אמורה להתקיים באמצע השבוע הבא, והודעתו של קרי לא צפויה לגרום לשינוי בלוח הזמנים. שרת המשפטים ציפי לבני תשהה בשבוע הבא בוושינגטון ותשתתף בוועידה השנתית של תנועת השמאל היהודית-אמריקנית "ג'יי סטריט", ונראה כי עליית המדרגה במשא ומתן תחל רק לאחר שובה לארץ.

רוחאני: הסכם על הגרעין - תוך שלושה חודשים

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר הלילה כי הוא מעוניין להשיג הסכם עם המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של ארצו בתוך שלושה עד שישה חודשים. "הדרך היחידה להתקדמות היא באמצעות לוח זמנים קצר", אמר רוחאני בראיון ל"וושינגטון פוסט". לדבריו, "ככל שלוח הזמנים יהיה קצר יותר, כך ירוויחו כולם. אם מדובר בשלושה חודשים, זוהי הבחירה של איראן. אם מדובר בשישה חודשים, גם זה טוב. זו שאלה של חודשים, לא שנים".

רואחני עלה היום שוב לבמת עצרת האו"ם וקרא לעולם ללא נשק גרעיני. "אף אומה לא צריכה להחזיק בנשק גרעיני", אמר רוחאני שנאם מתוקף תפקידו כנשיא ארגון המדינות הבלתי מזדהות (NAM). "אין ידיים נכונות שמסוגלות להחזיק בנשק הפסול. איראן נחושה לעשות את כל המאמצים להביא לעולם נטול נשק גרעיני".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אסד: אובמה הוא "הססן ואדם לא יציב"

לפי דיווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, נשיא סוריה, בשאר אסד, מביע זלזול במקבילו האמריקני וגורס שאינו מסוגל לתקוף בסוריה. לפי הדברים שצוטטו היום בעיתון הלבנוני, אסד כינה את אובמה "הססן ואדם לא יציב". "הוא חלש מדי בשביל להוציא לפועל מתקפה נגד סוריה", אמר הנשיא הסורי.

אסד התייחס להצעה הרוסית לסילוק הנשק הכימי מסוריה ורמז כי מניע המעצמות טמון למעשה בשינוי מאזן הכוחות מול ישראל: "יש לנו אלף טונות של נשק כימי שמהווה נטל עבורינו", אמר אסד. "להיפטר ממנו זה תהליך יקר שייקח שנים, בנוסף על הדילמה הסביבתית שהוא כופה ובעיות אחרות שצריכות להיפתר. שיבואו וייקחו את הנשק". לדבריו, "הנשק הכימי לא מעניין אותם. הם רוצים לשנות את מאזן הכוחות ולהגן על ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully