וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: אף אומה לא צריכה להחזיק בנשק גרעיני - גם ישראל

בנאומו כנשיא ארגון המדינות הבלתי מזדהות קרא נשיא איראן לפירוקה של ישראל מנשק גרעיני ולהצטרף לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. "כל עוד נשק גרעיני קיים, הסיכון קיים"

נשיא איראן, חסן רואחני, עלה היום (חמישי) שוב לבמת עצרת האו"ם וקרא לעולם ללא נשק גרעיני. "אף אומה לא צריכה להחזיק בנשק גרעיני", אמר רוחאני שנאם מתוקף תפקידו כנשיא ארגון המדינות הבלתי מזדהות (NAM). "אין ידיים נכונות שמסוגלות להחזיק בנשק הפסול. איראן נחושה לעשות את כל המאמצים להביא לעולם נטול נשק גרעיני".

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בפתיחת עצרת האו"ם. 25 בספטמבר 2013. AP
"אין ידיים נכונות לנשק הלא נכון". רוחאני נואם באו"ם, אתמול/AP

בנאומו קרא רוחאני כי על ישראל להצטרף לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT). "ישראל היא המדינה היחידה באזור שלא הצטרפה. היא צריכה להצטרף אליה, ללא דחיות נוספות. כל הפעילות הגרעינית צריכה להיות תחת פיקוח של סבא"א". רוחאני הוסיף כי על הקהילה הבינלאומית להגביר את מאמציה בנושא. "כל עוד נשק גרעיני קיים, הסיכון קיים", הסביר רוחאני, "הוודאות היחידה היא הרס מוחלט (של הנשק)".

לדבריו, במקום מאמצים לפיתוח נשק גרעיני על העולם להשקיע בפיתוחים ולהביא סוף לעוני ולמחלת. "בואו ניתן לדור העתיד עולם נקי מנשק גרעיני. זו הזכות שלהם והאחריות שלנו", קרא רוחאני. "בואו נוכיח שאנחנו, האומות המאוחדות, מאוחדות עבור השלום".

"הסכם עם המעצמות - תוך שלושה חודשים"

בנאומו אתמול הציג רוחאני קו פייסני ונכונות לפתור את המשבר סביב תכנית הגרעין של טהראן בשיחות ישירות עם המערב. בראיון ל"וושינגטון פוסט" שהתפרסם הלילה, אמר רוחאני כי הוא מעוניין להשיג הסכם עם המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין של ארצו תוך שלושה עד שישה חודשים. "הדרך היחידה להתקדמות היא באמצעות לוח זמנים קצר", אמר רוחאני. לדבריו, "ככל שלוח הזמנים יהיה קצר יותר, כך ירוויחו כולם. אם מדובר בשלושה חודשים, זוהי הבחירה של איראן. אם מדובר בשישה חודשים, גם זה טוב. זו שאלה של חודשים, לא שנים".

אתמול קרא רוחאני בנאומו לפתוח בשיחות ישירות עם המערב בנושא תכנית הגרעין של ארצו, והבהיר כי "המדיניות של איראן אינה מותירה מקום לנשק גרעיני או לסוגים אחרים של נשק להשמדה המונית". בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, נקט רוחאני טון פייסני ואמר כי "יש תקוות חדשות". הוא הוסיף כי צריך לקרוא לשלום ולא למלחמה, ולהעדיף את המתינות על פני הקיצוניות. אלא שלדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשלחת הישראלית החרימה את הנאום.

עוד בנושא
איראן: רוצים הסכם בנושא הגרעין בהקדם האפשרי
רוחאני: מעוניין בהסכם לגבי הגרעין תוך 3 חודשים
לא רק מראית עין: איראן יכולה לקבל עסקה לא רעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully