וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרת החלומות: לשכב במיטה בתמורה ל-60 אלף שקל

נאס"א מחפשת אחר מתנדבים למחקר מדעי חדש, במסגרתו יתבקשו לא לזוז ממיטתם במשך 70 ימים על מנת לדמות מצב של אסטרונאוט בחלל. הדרישות בפנים - וגם לינק להגשת מועמדות

לשכב חודשיים וחצי במיטה – בתמורה לעשרות אלפי שקלים: סוכנות החלל של ארצות הברית (נאס"א) פרסמה לאחרונה מודעת דרושים מזמינה במיוחד. הסוכנות מחפשת אחר מתנדבים שיהיו מוכנים להשתתף במחקר מדעי חדש, במסגרתו יורשו לקרוא, לצפות בטלוויזיה או לשחק במחשב. ה"קאץ'": אסור יהיה להם לצאת ממיטתם למשך 70 ימים. התמורה: 11 אלף פאונד, שהם כ-62 אלף שקלים.

הדרישה הבלתי שגרתית נועדה לדמות טיסת חלל ארוכה במיוחד במטרה לסייע למדענים להבין כיצד תקופות ממושכות של "חוסר משקל" משפיעות על גוף האדם. מיטותיהם של המתנדבים יהיו מוטות לאחור, כך שראשם יהיה נמוך מרגליהם. זאת, כדי להמריץ את לחץ הדם ולהשוותו לזה שחווים אסטרונאוטים בחלל.

אסטרונאוט בתחנת החלל הבינלאומית. NASA, AP
בסיום המחקר, יבצעו המתנדבים שורת תרגילים המדמים תחושת אסטרונאוט שנוחת על כוכב אחר/AP, NASA

אם עד עכשיו חשבתם להגיש מועמדות לג'וב המתגמל, חשוב שתדעו ששכיבה בצורה כזו למשך תקופה כה ארוכה גורמת לאובדן מסת השריר וצפיפות העצם – בעיות שמהן סובלים אסטרונאוטים שמבלים לעתים שבועות או חודשים בהיעדר כוח משיכה. לאחר עשרה שבועות של שכיבה במיטה, יבצעו המתנדבים שורה של תרגילים, בהם כריעה והליכה, בעודם במצב אופקי, כדי לדמות תחושת אסטרונאוט שנוחת על כוכב אחר ונושא ציוד.

ד"ר רוני קרומוול, מדען בכיר המשתתף במחקר, הסביר כי המתנדבים "מסתכלים על זה כדרך לסייע, שהרי בסופו של דבר מה שאנו עושים זה לעזור לאסטרונאוטים לשמור על בריאותם בחלל". בנאס"א מדגישים כי רק מתנדבים "בריאים מאוד" יילקחו בחשבון ויהיה עליהם לעבור מבחנים גופניים קפדניים ובדיקות פסיכולוגיות לפני שיתקבלו לעבודה. זאת, כדי להבטיח שיש להם כושר גופני ויכולות מנטליות זהים לאלה של אסטרונאוט.

להגשת מועמדות למשרה הנחשקת, לחצו כאן

לקריאה נוספת
היסטוריה בחלל: וויאג’ר 1 עזבה את מערכת השמש
ארה”ב: שוגרה החללית שתפתור את ”תעלומת הירח”
רקטה על גלגלים, באדיבות נאס”א

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully