וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בחלל: וויאג'ר 1 עזבה את מערכת השמש

13.9.2013 / 9:57

נאס"א הודיעה רשמית כי החללית הייתה לעצם הראשון מעשה אדם שיצא עצמאית אל התווך הבין-כוכבי. על סיפונה תקליטים על התרבות האנושית שיוצגו לחוצנים, אם אלה יופיעו לפתע

נאס"א מודיעה: וויאג'ר 1 עזבה את מערכת השמש, ספטמבר 2013/צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

החללית וויאג'ר 1 עזבה את מערכת השמש והייתה לעצם הראשון מעשה ידי אדם שעשה זאת באופן עצמאי – זו המסקנה שאליה הגיעו מדענים אחרי כשנה שבה התחבטו בסוגיה. "עשינו זאת", אמר אמש (חמישי) אדוארד סטון מצוות המדענים, במסיבת עיתונאים שכינסה נאס"א בוושינגטון הבירה. למדענים נדרשה כשנה להגיע למסקנה שהחללית עזבה את מערכת השמש החמה ויצאה לקור הקיצוני של החלל הבין-כוכבי. כעת רחוקה החללית כ-21 מיליארד קילומטרים מכדור הארץ. "זו הייתה מתנה מהשמש", אמר סטון בהתרגשות.

הדמיה של החללית וויאג'ר 1. ספטמבר 2013. רויטרס
רחוקה כ-21 מיליארד קילומטרים מכדור הארץ. הדמיה של החללית וויאג'ר 1/רויטרס

המדענים מעריכים כי וויאג'ר 1 עזבה למעשה את מערכת השמש באוגוסט 2012, אז התגלו שינויים משמעותיים בשני סוגים של מדידות קרינה קוסמית שביצעה גשושית החלל, אחד שנמדד בתוך מערכת השמש והשני שקיים רק בתווך הבין-כוכבי - תערובת דלילה של חלקיקים הפזורה בין הגלקסיות. עם זה, הם נמנעו עד כה מלהסיק שהחללית יצאה ממערכת השמש בשל היעדר ראיות מספיקות, בין היתר עקב שדה מגנטי שהיה דומה מאוד לזה של מערכת השמש. "השדה המגנטי הוא עדיין משהו שמבלבל אותנו", אמר אתמול הפיזיקאי גארי זאנק מאוניברסיטת אלבמה. צוות הוויאג'ר ינסה כעת לפענח כיצד יצא העצם ממערכת השמש.

מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת, חקרה וויאג'ר 1 את כוכבי הלכת צדק, שבתאי ונפטון ואת 48 הירחים שחגים סביבם. אנשי נאס"א ציידו את החלליות בתקליטים עשויים זהב שמכילים תמונות וקולות של בני אדם וכן של התרבות האנושית, כדי לקדם בברכה חוצנים שהן עשויות לפגוש במהלך המסע.

עוד על המסע הארוך אל הלא-נודע:
צעד גדול לאדם: המין האנושי יוצא ממערכת השמש?
מסע אחר: הוויאג'ר 1 עומדת לצאת ממערכת השמש

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
החללית וויאג'ר 1 של נאס"א סמוך לכוכב שבתאי. AP
החללית חקרה גם את שבתאי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully