וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוגרה החללית שתפתור את "תעלומת הירח"

7.9.2013 / 14:57

החללית "לאדי" החוקרת את אטמוספירת הירח ואת האבק סביבו שוגרה בהצלחה מבסיס נאס"א בווירג'יניה. לאחר חודש סביב כדור הארץ היא צפויה להילכד על ידי כוח המשיכה של הירח

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הרקטה "מינוטאור 5" שיגרה לפנות בוקר (שבת) את החללית "לאדי" (LADEE) – חללית החוקרת את אטמוספירת הירח ואת סביבת האבק סביבו. החללית תוכננה לחפש אחר אבק העולה מפני השטח של הירח – תופעה שתועדה לראשונה לפני עשרות שנים על ידי האסטרונאוטים של צוות "אפולו". הרקטה שנשאה את החללית שוגרה מבסיס נאס"א במתקן שבאי וולופס, שנמצא לחופה המזרחי של וירג'יניה. מזג האוויר אפשר לחזות בשיגור המוצלח ממדינת מיין שבצפון מזרח ארה"ב ועד לצפון קרוליינה.

אילוסטרציה של החללית LADEE מעל פני הירח. רויטרס
אילוסטרציה של "לאדי" מעל פני הירח/רויטרס

"לראשונה זה 40 שנה, יש לנו הזדמנות לחקור את התעלומה הזו", אמר מדען הפרויקט ריצ'ארד אלפיק ממרכז המחקר של נאס"א במופט פילד, קליפורניה. ממסלול בגובה של 50 קילומטרים מעל שטח פני הירח, "לאדי" תחקור גם את הכיס הצר של גזים המקיפים את הירח. האטמוספירה הדלילה המכילה גז ארגון, הליום, סודיום, פוטסיום ואלמנטים אחרים עשויה להכיל רמזים על אופן היווצרות מים בתוך מכתשים בקטבים הקפואים על הירח.

החללית, שעלותה 280 מיליון דולרים, תנוע במשך 30 יום במסלול סביב כדור הארץ עד ש"תילכד" על ידי הירח. מסעה של "לאדי" יכלול שלושה מעברים אליפטיים גבוהים סביב כדור הארץ, שמתוזמנים כך שבמהלך מסלולה הסופי החללית תהיה קרובה מספיק לירח כדי להילכד על ידי כוח המשיכה שלו ואז היא גם צפויה להיפטר מרקטות הבלימה שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
החללית LADEE מתכוננת לשיגור במתקן החלל בווירג'יניה, ארה"ב. רויטרס
החללית "תילכד" על ידי כוח המשיכה של הירח. מתכוננים לשיגור בווירג'יניה/רויטרס

בשלב זה, כאשר החללית תהיה במסלול הירח, המדענים יבחנו אב-טיפוס של מערכת תקשורת שפועלת באמצעות לייזר אופטי. ניתוח הממצאים צפוי להתחיל בחודש נובמבר. החללית צפויה לסיים משימתה בעוד כחצי שנה.

לקריאה נוספת:
המשימה השאפתנית של נאס"א: אסטרואיד בכף ידך
צפו: כך ילכדו אסטרואיד באמצעות לאסו ושקית
לשקוע באינסוף: אסטרונאוט כמעט טבע בחלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully