וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה השאפתנית של נאס"א: אסטרואיד בכף ידך

סוכנות החלל הבינלאומית יצרה סרטון שמציג תכנית בה רובוט חלל "יתפוס" אסטרואיד ואסטרונאוטים יבחנו אותו. התכנית השנויה במחלוקת כבר כונתה "מעורפלת, רומנטית וחסרת הצדקה"

אתר רשמי

נאס"א יצרה סרטון המציג את תכניתה השאפתנית, "משימת השבת האסטרואיד", שמטרתה לתפוס אסטרואיד ולאחר מכן לשלוח חללית מאוישת כדי לבחון אותו, לאורך השנים 2018 עד 2021.

הסרטון החדש של נאס"א מציג את התכנית הסופית של המשימה המוצעת, שבתחילתה תשוגר החללית המאוישת "אוריון" לעבר אסטרואיד. רכב רובוטי ללכידת אסטרואיד ישוגר מראש. אוריון ידהר בחלל במשך תשעה ימים. כשיגיע לאסטרואיד, יתחבר אוריון עם הרכב הרובוטי כך שהצוות על החללית יוכל לצאת מהחללית כדי לאסוף דגימות ולצלם את האסטרואיד שנתפס ונעטף בחומר לבן, כמו מתנה העטופה בבועה. ידרשו עשרה ימים נוספים לאוריון לשוב לכדור הארץ, ולצנוח לאוקיינוס.

המוסיקה שמלווה את הסרטון החדש היא דרמטית כמעט כמו הוויכוח סביב העתיד של נאס"א שהמשימה הזו משרטטת: צ'רלס בולדן מנאס"א קרא "להגן על כוכב הבית שלנו", וחבר הקונגרס הרפובליקני סטיבן פלאזו כינה את התכנית "הסחת דעת יקרה ומורכבת". בעוד שבסרטון המשימה עוברת ללא תקלות, הדרך אל המשימה הזו רצופה בהתנגדויות: רק בחודש יולי האחרון, הוועדה למדע, חלל וטכנולוגיה של בית הנבחרים הצביעה לאסור על נאס"א להמשיך במשימה, ואמרה כי מדובר בתכנית מעורפלת, רומנטית וחסרת הצדקה.

לקריאה נוספת
אסטרואיד בדרך לכדור הארץ? לראש נאס”א יש פתרון
צפו: מטאור התפוצץ בשמי רוסיה, כ-500 נפגעים

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully