וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשקוע באינסוף: אסטרונאוט כמעט טבע בחלל

קסדתו של האסטרונאוט האיטלקי לוקה פרמיטאנו החלה להתמלא במים בעת שיצא למשימה לתיקון תחנת החלל. "אני עדיין יכול לשמוע אתכם מצוין, אבל הראש שלי רטוב מאוד", דיווח

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

האסטרונאוט לוקה פרמיטאנו כמעט "טבע" שלשום בזמן הליכת חלל– כך אישרו גורמים רשמיים בנאס"א במסיבת עיתונאים אתמול (שלישי) אחר הצהריים. המקרה אירע במהלך הליכת החלל השנייה שלו בשבועיים אליה יצא כדי לבצע פעולות תחזוקה שגרתיות בתחנת החלל הבינלאומית.

קסדתו של האסטרונאוט האיטלקי התמלאה בבין ליטר לחמישה ליטרים של מים ופגעה ביכולתו לראות ובהמשך גם לשמוע את המתרחש, סיפרו הגורמים בסוכנות החלל האמריקנית. "אני עדיין יכול לשמוע אתכם מצוין, אבל הראש שלי רטוב מאוד", אמר האסטרונאוט בקשר. לאחר הבעיה הבלתי צפויה ביקש מרכז הבקרה לבטל את הליכת החלל והורה לפרמיטאנו ולעמיתו האמריקני כריס קסידי לשוב לתחנת החלל הבינלאומית. שקית השתייה המחוברת לחליפת החלל מכילה כמעט ליטר מים ומערכת הקירור כ-3.75 ליטרים.

נדרשו לפרמיטאנו 24 דקות לשוב לתחנת החלל ו-11 דקות נוספות להיחלץ מהחליפה. הצוות בתחנת החלל מיהר לסייע לו לפשוט את חליפת החלל מאחר והוא התקשה לשמוע ולראות באותם רגעים. ברגעים שאחרי, קסידי סיפר למרכז הבקרה כי "למים היה טעם משונה, לא כמו המים שלנו מהמתקן הנייד".

הליכת החלל תוכננה להימשך כשש שעות וחצי, אך בעיית המים קיצרה אותה לשעה ו-32 דקות בלבד. זו כאמור הייתה הליכת החלל השנייה של השניים – קסידי היה בהליכת החלל השישית שלו ופרמיטאנו בשנייה. הוא האסטרונאוט האיטלקי הראשון שזכה לבצע הליכת חלל. מנאס"א נמסר כי התיקונים שהשניים היו אמורים לבצע בעת הליכת החלל האחרונה לא היו קריטיים, אך הם היו חשובים לתחזוקת תחנת החלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully