וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים דחו הצעת איראן לתיווך: "חלק מהבעיה"

ארגון הגג של האופוזיציה בסוריה הודיע כי הוא אינו מקבל את הצעת נשיא איראן רוחאני לתווך בין אסד למתנגדיו. "יהיה יעיל יותר אם איראן תסיג את לוחמיה משטח סוריה"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(קרי ולברוב מודיעים על התכנית לפירוק סוריה מנשק כימי, בשבוע שעבר)

המורדים הסורים דחו הבוקר (שבת) את הצעתו של נשיא איראן, חסן רוחאני, לתווך בינם לבין הנשיא בשאר אסד, וכינו את הרפובליקה האיסלאמית "חלק מהבעיה". "היוזמה האיראנית אינה רצינית וחסרת אמינות פוליטית", נאמר בהצרה מטעם ארגון הגג של המורדים. "זה יהיה יעיל יותר אם המנהיגות האיראנית תסיג את המומחים והלוחמים הצבאיים שלה משטח סוריה".

בטור שכתב רוחאני ל"וושינגטון פוסט" ופורסם בלילה שבין חמישי לשישי, התייחס הנשיא האיראני למלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה מזה כשנתיים וחצי והציע לתווך בין משטר אסד למתנגדיו על מנת לסיים את המלחמה בדרכי שלום. "סוריה, יהלום של ציביליזציה, הפכה לזירת אלימות קורעת לב, כולל תקיפות בנשק כימי, אותן אנו מגנים בחריפות", כתב רוחאני. "אני מכריז על נכונותה של ממשלתי לעזור בקיום דיאלוג בין ממשלת סוריה לאופוזיציה".

מורדים סורים בעיר חלב, אוגוסט 2013. רויטרס
דחייה על הסף. מורדים סורים בחלב, בחודש שעבר/רויטרס

אמש הודיע הארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי (OPCW) כי בעקבות ההסכם שגובש בשבוע שעבר בין רוסיה וארצות הברית ולפיו בתוך פחות משנה תפורק סוריה מנשקה הכימי ומאגר הנשק שלה יושמד לחלוטין, העביר לידיו המשטר בדמשק מסמכים ובהם מידע על המאגרים שברשותו. עוד נמסר כי מדובר במידע חלקי בלבד וכי על המשטר בדמשק להשלימו עד השבוע הבא, כדי להתחיל במבצע פירוק מהיר. "קיבלנו חלק מהראיות, ואנחנו מצפים לעוד", אמרה דוברת הארגון, אולם לא פירטה אילו פרטי מידע נעדרים מהמסמכים שהועברו. ואולם, לדברי גורם מטעם האו"ם, מדובר במסמך "ארוך למדי".

בתחילת השבוע הבא צפויים להתכנס חברי ה-OPCW כדי לבחון את המידע על מאגרי הנשק הכימי ולדון בהסכם שהושג בשבוע שעבר בז'נבה בין שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב, ולפיו מאגר הנשק הכימי של סוריה יושמד לחלוטין בתוך תשעה חודשים.

לקריאה נוספת
רוחאני: ”מוכנים לתווך בין ממשלת סוריה לאופוזיציה”
”סוריה מסרה מידע על הנשק הכימי לפיקוח בינלאומי”
קרי: רוסיה הסכימה - אסד ישלם על הפרת הפשרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully