וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: אסור שהכנסייה תעסוק רק בהומואים והפלות

האפיפיור פרנציסקוס אמר בראיון למגזין איטלקי כי על הכנסייה "להפסיק להיות אובססיבית". אם לא נמצא איזון חדש, "הבסיס המוסרי עליו אנו יושבים עלול לקרוס כמו בית קלפים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו באמירותיו של האפיפיור בנושא הומוסקסואליות בחודש יולי)

האפיפיור החדש למדי פרנציסקוס עשה זאת שוב. באמירה שנתפסת כדרמטית בממסד הקתולי השמרני, הצהיר מנהיגם הרוחני של מיליארד מאמינים: "אנחנו לא יכולים להתעקש רק על נושאים הקשורים להפלות, נישואי הומואים ושימוש באמצעי מניעה", אמר בראיון למגזין האיטלקי "סיבילטה קתוליקה". "זה בלתי אפשרי", המשיך, "לא דיברתי רבות על נושאים אלה ואני מכה על חטא בשל כך. כשמדברים על הסוגיות האלה, חשוב לעשות זאת בהקשר. הכנסייה ברורה בנושאים הללו ואני בן הכנסייה, אבל לא צריך לדבר על כך כל הזמן", הוסיף. "על הכנסייה לראות עצמה כבית חולים שדה לאחר קרב", לנסות לרפא את הפצעים הרבים בחברה, "ולא להיות אובססיבית לגבי כפיית שינוי על תפיסות עולם שחוברו יחד שלא כהלכה", אמר.

נאומו של האפיפיור פרנציסקוס מוקרן בחוף קופקבאנה בריו דה ז'ניירו שבברזיל. רויטרס
מנהיגם של ההמונים משנה תפיסות עמוקות בקהילה הקתולית? שידור של אחד מנאומיו של האפיפיור/רויטרס

באמירה מפתיעה קודמות בחודש יולי, בדרכו חזרה מביקור היסטורי בברזיל, אמר האפיפיור בהתייחסו לקהילה הגאה: "אם אדם הוא הומוסקסואל, ואם הוא מבקש את אלוהים ואם יש לו רצון טוב, מי אני שאשפוט אותו? הבעיה אינה בנטייה. אנו חייבים להיות אחים. הבעיה היא בשידול לנטייה הזו או בשידול שעושים אנשים חמדניים, בשדולות פוליטיות ובשדולות של חוטאים".

בהתייחסו להתבטאות הנוכחית ציין פרנציסקוס כי פנו אליו הומוסקסואלים שסיפרו לו כי הם "דחויים חברתית" בשל הביקורת הרבה של הכנסייה כלפיהם. לדבריו, על הכנסייה לחדול מכך.

לדבריו, הכנסייה שבתה את עצמה בדברים קטנים ובחוקים צרי דעת, ועליה למצוא איזון חדש, אחרת "הבסיס המוסרי עליו היא יושבת עלול לקרוס כמו בית קלפים. לדת יש זכות לבטא דעה, אך במעשה הבריאה, אלוהים הוציא אותנו לחופשי. לא ניתן להתערב רוחנית בחייו של האדם ברמת הפרט".

לקריאה נוספת:
האפיפיור בהתבטאות היסטורית: יש לקבל הומואים לחברה
אפקט פרנציסקוס: האפיפיור שנגע בעצב החשוף של מאמיניו
האפיפיור אבד בדרכו בברזיל - וההמון הנרגש התנפל

(עדכון ראשון: 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully