וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמא כתבה לפני הרצח: "יש עת ללדת ועת להרוג"

האישה החשודה שדקרה למוות את שני ילדיה בירושלים, עולה חדשה מאוקראינה, נהגה לכתוב בפייסבוק על מקרי רצח. השכן שהזעיק את המשטרה: "האחות באה ואמרה: משהו רע קורה למעלה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

במשטרה עדיין אוספים פרטים מהזירה בה נמצאו הבוקר (שני) שני האחים, בן שבע ובת חמש, שנדקרו לפי החשד למוות בידי אמם בת ה-36, שניסתה להתאבד אחרי המעשה - אולם מעמוד הפייסבוק שלה ניתן אולי ללמוד על המצב הנפשי בו הייתה שרויה לאחרונה.

לפני כחודשיים, בעודה נופשת עם שני ילדיה, ציטטה ברשת האם החשודה ברצח, עולה חדשה מאוקראינה, פסוקים מספר קהלת: "לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמים. עת ללדת ועת למות, עת לטעת ועת לעקור נטוע, עת להרוג ועת לרפוא". במהלך התקופה האחרונה היא גם נהגה לכתוב בפייסבוק על מקרי רצח בהם היו מעורבים יהודים, ואף צירפה תמונה מזירת הרצח בירושלים בו נורו למוות עו"ד נתן ז'ורנו ובתו ימית בבניין כלל.

מהמידע ששיתפה בעמוד שלה עולה כי לפי שעלתה ארצה, עבדה האישה בספרייה הבינלאומית לספרות במוסקבה. עוד נודע כי האם הגיעה לישראל לבדה עם שני ילדיה, והיא השאירה מאחור את הוריה באוקראינה. לאחרונה הייתה מובטלת. אביהם הביולוגי של הילדים, שהתגרש מהחשודה ברצח בעבר, נמצא במוסקבה, ובן זוגה הנוכחי שוהה בשוויץ. שניהם אינם אזרחי ישראל ולא עלו ארצה. המשטרה מנסה ליצור עמם קשר על מנת ללמוד מהם פרטים, במיוחד אודות האישה החשודה ברצח.

מחזה מזעזע

המקרה החל סמוך לשעה 7 בבוקר, כשבמשטרה התקבלה הודעה על אישה שמתבצרת בביתה. כוח שהגיע למקום נתקל בדלת סגורה, ומתחקור עלה שהיא נעלה עצמה לאחר שפגעה בילדיה. אחד השוטרים שהגיע למקום פרץ לדירה דרך מרפסת השכן. "התגלה בפניו מחזה מזעזע שבו שני ילדים כבני חמש ושבע שכבו מתים על הרצפה והאם דקורה בחלק העליון של גופה במצב קשה", סיפר ניצב-משנה חיים בלומנפלד מפקד מרחב מוריה שהגיע אף הוא לזירה.

הוצאת גופות הילדים מהבית בו נרצחו בירושלים. נועם מושקוביץ
הוצאת אחת הגופות מבית המשפחה בירושלים, הבוקר/נועם מושקוביץ

האישה כבת 36 הייתה במרכז הסלון כשהיא עם דקירות מרובות בפלג גופה העליון. "היא הייתה מעורפלת הכרה, ואחרי טיפול ראשוני פינינו אותה משם", סיפר לוואלה! חדשות פרמדיק מד"א זכי יהב שהוזעק למקום. לדבריו, בקצה אחד של הסלון שכב הילד בן השבע שבפלג גופו העליון דקירה עמוקה. לפי מד"א הוא היה ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו במקום. "בקצה השני של הסלון שכבה ילדה בת חמש עם סימני דקירה רבים בפלג גופה העליון, ללא רוח חיים, וגם פה נאלצנו לקבוע את מותה", אמר יהב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם ושני ילדיה בבילוי בחוץ לארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי חקירה ראשונית של המשטרה, בדירה בה נמצאו הגופות ישנה הלילה גם אחותה של האם. האחות התעוררה הבוקר לקול צווחות הילדים וראתה את האם כשבידה סכין. היא הספיקה לראות את הבן שותת דם ואת האם מנסה לדקור את הילדה. לפי עדותה, היא ניסתה למנוע בעדה לעשות זאת בכוח ואף נאבקה עמה, אך ללא הצלחה. אז, ירדה הדודה אל דירתו של השכן, שהזעיק את המשטרה למקום.

"הם היו ילדים שקטים"

"ניסיתי להרגיע את האחות. היא דיברה במילים, לא במשפטים. אמרה שמשהו רע קורה למעלה", סיפר יוסי רגב, שהזעיק את המשטרה. לדבריו, היא חזרה על המילים: "האמא, הילדים, הסכין". הוא הוסיף שניסה להרגיע אותה עד שהגיעה המשטרה ולקחה אותה לחקירה. "היו עליה סימנים של דם אבל היא לא הייתה פצועה", אמר.

"המצב הנפשי של האם, שהאחות מתארת, הוא לא משהו שאנחנו יכולים להסיק ממנו כרגע מסקנות", אמר מפקד מחוז מוריה. האם אינה מוכרת למשטרה, וכעת נבדק אם רשויות הרווחה הכירו את המשפחה.

שמעון אוסדון, שגר בקומת הקרקע בבניין סיפר לוואלה! חדשות כי האם גרה לבד עם ילדיה וכי היא הייתה נראית אם טובה. "היא הייתה יוצאת איתם לטייל ולקחה אותם לגנים באזור הטיילת", אמר, "הם היו ילדים שקטים. קצת הציק כשזרקו אבנים על הפחים - אבל זה ילדים, מה לעשות. אף פעם לא שמענו צעקות מהדירה. היא הייתה אישה נחמדה אבל דיברה רק רוסית, לכן לא כל כך תקשרנו איתה". רגב הוסיף שהמשפחה גרה בשכונה חצי שנה, ושלא היו סימנים מטרימים למה שהתחולל הבוקר. "לא שמעתי שום רעש חריג עד שהיא דפקה לי על הדלת".

לקריאה נוספת:
”בטבע, אמא מגוננת על ילדיה. פה ראינו טירוף אחר”
חשד: הזמינה מהשכן רצח אישה שאיימה על בנה
אישום: הרעילה את בתה הפגה עם אצטון בבקבוק החלב

השתתף בהכנת הידיעה: עמרי נחמיאס

חשד לרצח כפול: אם דקרה את שני ילדיה למוות. עומר מירון
זירת האירוע, היום/עומר מירון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדים שנרצחו/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת רצח שני ילדים בירושלים. ספטמבר 2013. נועם מושקוביץ
דירת המשפחה, בקומה השלישית ברחוב עין גדי שבתלפיות/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully