וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: הרעילה את בתה הפגה עם אצטון בבקבוק החלב

קובי מנדל

12.9.2013 / 12:45

האם, בת 23, מואשמת כי ניסתה לרצוח את בתה התינוקת בעודן מאושפזות בבית החולים אחרי הלידה, לאחר שגילתה שהיא עשויה לסבול מבעיה מוחית. "רציתי להחזיר את התינוקת לאלוהים"

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד אם בת 23, תושבת אזור מישור החוף, בגין ניסיון לרצוח את בתה התינוקת. על פי כתב האישום, האם הרעילה את התינוקת הפגה בעת ששהתה בבית החולים לאחר הלידה, על ידי הוספת מסיר לק לבקבוקי חלב האם שנתנה לה לשתות.

מכתב האישום עולה כי הצעירה ילדה את בתה במשקל 1,310 גרם בלבד בחודש שעבר בבית החולים הלל יפה בחדרה, וזו אושפזה בפגייה. הרופאים במקום סיפרו לאם על אודות ממצא חריג שמצאו במוחה של התינוקת, והסבירו לה כי ייתכן שתסבול מבעיות נוירולוגיות, מאיחור התפתחותי קל ומאינטליגנציה מוגבלת, תוך שהם מבהירים כי אין מדובר בהשלכות ודאיות. אז, על פי כתב האישום, החליטה האם להמית את בתה התינוקת.

לשם כך, נטען, בשלוש הזדמנויות שונות לפחות החדירה האם כמות גדולה ממסיר הלק, המכיל בין היתר אצטון וטולואן, לתוך בקבוק ובתוכו חלב אם ששאבה, ומסרה את הבקבוק לאחיות הפגייה על מנת שיאכילו באמצעותו את בתה התינוקת, וזאת ביודעה כי הוא מכיל חומר רעיל ו"מתוך כוונה להמית באמצעותו את בתה התינוקת".

האחיות האכילו את התינוקת כמה פעמים בחלב האם עם החומר הרעיל, עד שהבחינו בריח אצטון חריף הנודף מאחד הבקבוקים, אז הפסיקו את ההאכלה. האחיות שלחו את הבקבוקים לבדיקת מעבדה, שבה התגלה החומר הרעיל בחלב האם, והחומר אותר גם בדגימת שתן של התינוקת.

"לא בחלה באמצעים"

בכתב האישום נטען כי כתוצאה מההרעלה, נגרמו לתינוקת אי-ספיקת כליות חריפה, הפרעה באיזון המלחים והיא אף עברה אירוע של פרכוס. רק לאחר שהופסק מתן חלב האם מצבה החל להשתפר. התינוקת עברה טיפולים בפגייה לצורך איזון מצבה הבריאותי ועודנה מאושפזת שם עד היום. האם הודתה במעשים המיוחסים לה. היא טענה כי יש לה שלוש אחיות הסובלות מפיגור שכלי והסבירה שרצתה "להחזיר את התינוקת לאלוהים", לאחר שנאמר לה כי יש לה מום במוח.

עו"ד גיא אבנון, המייצג את האם, מסר לוואלה! חדשות: "מדובר באירוע טראגי וקשה ביותר. כתוצאה ממידע שקיבלה האם מן הרופאים, היא הבינה שהתינוקת פגועה קשה במוחה, וכי היא עתידה לסבול כל חייה. האם, שהייתה בעצמה בטראומה פיזית ובמצב נפשי קשה לאחר הלידה, סברה שבמעשיה היא מצילה את ילדתה מגורל אכזר וגואלת אותה מייסוריה. בדיעבד האם מצטערת מאד על המעשה, ומבינה את הפסול האיום שבו. במהלך המשפט נעמוד על מצבה הנפשי ומלוא הנסיבות שהובילו אותה לכך".

הפרקליטות ביקשה להשאיר את האם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. "העובדה שהיא לא בחלה באמצעי כל כך אכזרי בניסיון להמית את בתה התינוקת, ללא כל רחמים, וללא שיודעת בוודאות שהממצא החריג שנמצא במוחה בהכרח יוביל בעתיד לפגיעה באיכות חייה, מצביעה על מסוכנותה הרבה", נכתב בבקשת המעצר.

לקריאה נוספת:
תינוקת בת יומה ננטשה בבירה עם פתק: "שמרו עליה"
ילדה בן בשירותים של פאב, נטשה אותו - והוא מת
אישום: הכה את בתה הפעוטה של בת זוגו ושבר את רגלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully