וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי יגיע לישראל ביום ראשון לדון בנושא סוריה

13.9.2013 / 15:05

מדובר בביקור השביעי של שר החוץ האמריקני בישראל מאז נכנס לתפקידו. במהלך הביקור הקצר הוא ייפגש עם ראש הממשלה, אך לא יישאר ללון ולא יפגוש את יו"ר הרשות אבו מאזן

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(קרי מתייחס לסוגיה הסורית אחרי פגישתו עם עמיתו הרוסי)

ג'ון קרי חוזר לישראל: שר החוץ האמריקני יגיע מחרתיים (ראשון) לביקור קצר בישראל, שבמהלכו ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים. בשלב זה קרי מתכנן לעזוב את ישראל בתוך שעות ספורות, בלי ללון באזור. כמו כן, לא מתכוננת לו פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בסביבתו של קרי מדגישים כי הוא כבר פגש את אבו מאזן השבוע בלונדון, ולכן בשלב זה לא מתוכננת פגישה בין השניים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נפגשו בירושלים, יוני 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו בביקורו ביוני/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הביקור הצפוי יהיה השביעי של קרי באזורנו מאז מונה לשר החוץ לפני כעשרה חודשים. בניגוד לביקורים הקודמים, שהנושא העיקרי שעלה בהם היה חידוש המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, בביקור המתוכנן צפוי קרי לדון עם נתניהו בראש ובראשונה בהתפתחויות בזירה הסורית. גם המשא ומתן הישראלי-פלסטיני צפוי לעלות בשיחה בין השניים, אך השיחה תתמקד בשכנתה הצפונית של ישראל.

על רקע ההתפתחויות הדיפלומטית בימים האחרונים, בירושלים מודאגים מכך שהסכם פשרה אמריקני-רוסי בנושא הנשק הכימי בסוריה עלול לשדר חולשה כלפי איראן, ואילו בוושינגטון נבוכים מהסכמתו של אסד להתפרק מנשק כימי בתנאי שישראל תצטרף לאמנה הבינלאומית לפיקוח על נשק מסוג זה, שאליה היא מסרבת להצטרף. ישראל תמכה, אם כי לא בפומבי, בכוונה האמריקנית לתקוף בסוריה, והשדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון אף התגייסה כדי לסייע לממשל להעביר את התקיפה בקונגרס. בירושלים אמנם רואים צדדים חיוביים גם בהצעה הפשרה הרוסית, אך גורם ישראלי בכיר אמר השבוע לוואלה! חדשות כי על האמריקנים "לבחון היטב" את ההצעה, במיוחד את לוח הזמנים שלה ואת מנגנוני הפיקוח שיופעלו על אסד.

שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי סרגי לברוב. מאי 2013. רויטרס
דנו בפירוק סוריה מנשק כימי. לברוב וקרי/רויטרס

הבוקר כינס קרי מסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, לאחר שהשניים דנו ביממה האחרונה בפירוקה של סוריה מנשק כימי. במסיבת העיתונאים שנערכה בז'נבה, הביעו השניים את תקוותם שבקרוב תכונס ועידה בינלאומית בנושא סוריה, בדומה לוועידה שכונסה בז'נבה ביוני 2012, כדי לשים קץ למלחמת האזרחים העקובה מדם במדינה. קרי ולברוב צפויים להיפגש פעם נוספת בעוד כשבועיים בעצרת האו"ם בניו יורק.

לקריאה נוספת:
"הנשק הכימי פוזר ברחבי סוריה כדי למנוע תקיפות"
קרי מבהיר לרוסים: "יש ציפיות גבוהות. זה לא משחק"
קרי: אם לא נפעל נגד סוריה, ישראל תהיה בסיכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully