וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: אם לא נפעל נגד סוריה, ישראל תהיה בסיכון

שר החוץ האמריקני הדגיש במהלך דיון בבית הנבחרים שיש להמשיך ללחוץ על סוריה למרות שקיבלה את היוזמה הרוסית. הוא סיפר ששוחח עם נתניהו והדגיש החשיבות לפעול: "איראן צופה"

צילום: מתוך רשתות הטלוויזיה האמריקניות, עריכה: טל רזניק

בעוד שסוריה הודיעה שנית כי היא מקבלת את היוזמה הרוסית להעביר את הנשק הכימי שלה לפיקוח בינלאומי, ארה"ב ממשיכה לדחוף לאישור פעולה צבאית: במהלך שימוע בבית הנבחרים לקראת ההצבעה בנוגע לתקיפה אמריקנית בסוריה, אמר שר החוץ ג'ון קרי כי הוא שוחח עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, ואמר לו שאסור שהיוזמה הרוסית תהיה ניסיון לעכב תקיפה צבאית: "אנחנו מחכים להצעה, אבל לא לזמן רב. אובמה יבחן אותה (את ההצעה) ברצינות, אך זו לא יכולה להיות טקטיקת עיכוב".

במהלך השימוע סיפר קרי כי הוא שוחח אתמול עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו: "ישראל לא רוצה להיכנס לתוך זה (למתקפה), אבל אנחנו יודעים שהאזור כולו בסיכון ושישראל בסיכון". שר החוץ האמריקני הדגיש כי הבחירה שלא לפעול תהפוך את האזור לנפיץ יותר: "רק תשאלו את ישראל, שאין לה מספיק מסכות אב"כ". קרי ציין שוב סיבה נוספת לפעול: "איראן צופה במה שאנחנו עושים. אם לא נפעל, נעביר מסר לאיראן כי יש אמביוולנטיות אמריקנית".

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
סוריה: נמשוך השטיח מתחת לארה”ב ונקבל היוזמה הרוסית
בכיר ישראלי: ”לבחון הצעת רוסיה לפרטיה הקטנים”
אובמה: נימנע מתקיפה אם אסד יתפרק מהנשק הכימי

ג'ון קרי וצ'אק הייגל בדיון בבית הנבחרים לקראת תקיפה בסוריה. רויטרס
ממשיכים לפעול לאישור תקיפה. הייגל וקרי בדיון, היום/רויטרס

קרי הסביר כי הסיבה ליוזמה הרוסית ולהסכמה הסורית נובעת מהלחץ שמופעל עליהן לקראת תקיפה צבאית. "הלחץ הזה הביא את המשטר הסורי להודות לראשונה שבכלל יש להם נשק כימי", אמר קרי. "עלינו להראות לסוריה ולעולם שאנחנו לא מוותרים. הסיבה היחידה שהתקדמנו לנקודה זו היא החשש מתקיפה".

שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, הצטרף לדבריו של קרי ואמר כי למרות ההסכמה הסורית ליוזמה הרוסית, חשוב שהאיום של תקיפה אמריקנית יימשך: "כולנו מלאי תקווה שהאופציה הרוסית תהיה פתרון אמיתי, אבל עלינו לוודא שלא מדובר בניסיון של סוריה ושל בת בריתה רוסיה לעכב תקיפה".

ממשלת סוריה הודיעה מוקדם יותר שוב כי היא מסכימה להצעה הרוסית לפיה תעביר את ארסנל הנשק הכימי שברשותה לפיקוח בינלאומי במטרה להימנע ממתקפה צבאית שארה"ב תעמוד בראשה. ראש ממשלת סוריה, ואיל אל-חלקי, צוטט בטלוויזיה הממלכתית לאחר שאמר כי ההסכמה ליוזמה הסורית היא במטרה "למנוע שפיכת דם סורי". סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, שאמר כי אתמול התנהל "סבב שיחות משא ומתן פורה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שהציג יוזמה בנוגע לנשק הכימי. כבר בערב קיבלנו את היוזמה הרוסית", דברי מועלם. הוא הדגיש כי מטרת ההסכמה הסורית היא "למשוך את השטיח מתחת לרגליה של התוקפנות האמריקנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully