וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענק האפור: דה בלאזיו ירוץ לראשות העיר ניו יורק

סנגור העירייה התמיר ביל דה בלאזיו צפוי לייצג את המפלגה הדמוקרטית בבחירות ב-5 בנובמבר, ויתמודד מול הרפובליקני ג'ו לוטה. אנתוני ווינר ואליוט ספיצר נחלו מפלה צורבת

המצביעים הדמוקרטים בניו יורק העניקו אמש סטירת לחי מצלצלת לראש העיר המכהן מייקל בלומברג, כשבחרו באחד ממתנגדיו החריפים ביותר כמועמד להחליפו. בלומברג פורש מתפקידו אחרי שלוש כהונות רצופות.

ביל דה בלאזיו, הסנגור הכללי של עיריית ניו יורק, זכה ליתרון ניכר בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית שהתקיימו אמש (שלישי), והוא צפוי להתמודד על ראשות העיר ב-5 בנובמבר. מספירה של 94% מהקלפיות עולה כי דה בלאזיו קיבל 40.2% מהקולות - שיעור תמיכה שאמור לסייע לו להימנע מסיבוב שני מול הזוכים במקומות השני והשלישי - המבקר הכללי של העירייה ביל תומפסון, וכריסטין קווין - יושבת-ראש מועצת העיר.

דה בלאזיו הגמלוני, 195 ס"מ גובהו, התחיל את דרכו כפעיל פוליטי והיה לעורך דין. יריביו מיתגו אותו כפקיד אפרורי שהגיח בתום מערכת הבחירות וזכה ביתרון מן ההפקר. מולו יתמודד המנצח בפריימריז הרפובליקניים, ג'ו לוטה, לשעבר מנהל רשות התחבורה המטרופוליטנית של ניו יורק.

בחירות בניו יורק 2013. AP
ביל דה בלאזיו חוגג עם תומכיו, אמש בניו יורק/AP

מערכת הבחירות במפלגה הרפובליקנית לא זכתה לסיקור תקשורתי גדול, בין היתר בשל מספר המצביעים הקטן במפלגה, פי שישה פחות מאשר אצל הדמוקרטים. למרות שבניו יורק לא נבחר ראש עיר דמוקרטי בחמש מערכות הבחירות האחרונות, מרבית הפרשנים מעריכים שדה בלאזיו, ליברל הנשוי לשחורה, שזוכה לפופולריות רבע בקרב מיעוטים ולתמיכה גבוהה בכל חמשת רבעי העיר, יגבר בבחירות על יריבו הרפובליקני.

ראש העיר בלומברג הביע תמיכה ביו"ר מועצת העיר כריסטין קווין. בראיון עמו שהתפרסם ב"ניו יורק מגזין" אמר – ברמיזה מסורבלת - כי היא המועמדת המתאימה ביותר לרשת אותו בתפקיד. הוא מתח ביקורת חריפה על דה בלאזיו, ובין היתר, טען שהוא ניצל את העובדה שהוא נשוי לאישה שחורה, כדי לחזר אחרי הבוחרים השחורים בניו יורק. בלומברג האשים את דה בלאזיו בניהול "באסטרטגיה שיש בה פוטנציאל גזעני", אמירה שכשלעצמה עוררה ביקורת רבה בעיר.

בחירות בניו יורק 2013. AP
מועמד המפלגה הרפובליקנית לבחירות, ג'ו לוטה/AP

למקום האחרון, עם פחות מ-5% תמכיה, הגיע חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר, שנחל תבוסה צורבת בתום קמפיין בחירות קצר ושערורייתי. ווינר התפטר מהקונגרס ב-2011 אחרי ששלח תמונות עירום של עצמו לכמה נשים שהכיר באינטרנט, והודה ששיקר בנושא אחרי שנתפס. השנה התברר כי הוא המשיך במנהגו לשלוח תמונות עירום, וההתפוצצות המחודשת של הפרשה חיסלה במהרה את סיכויו להיבחר למועמד המפלגה. עימותים פומביים וקולניים עם עוברי אורח לא תרמו לתדמיתו.

מועמד נוסף שנחל תבוסה בבחירות - כמו ווינר, מחוקק יהודי בעל עבר של שערוריות מי - הוא אליוט ספיצר. מושל מדינת ניו יורק, שהתפטר ב-2008 אחרי שנחשף שהיה לקוח קבוע של נערות ליווי, הפסיד בהתמודדות מול נשיא רובע מנהטן סקוט סטרינגר, על תפקיד החשב הכללי של העירייה, האחראי על תקציב העירייה, שגם הן נערכו אמש.

בחירות בניו יורק 2013. AP
חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר בדרך למטה הבחירות שלו, אמש/AP
אליוט ספיצר, לשעבר מושל ניו יורק. AP
מושל ניו יורק לשעבר, אליוט ספיצר, מודה בתבוסתו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully