וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בניו יורק: שני מכורים למין ופקיד אפור אחד

הדמוקרטים בוחרים את מועמדם לקראת הבחירות. ביל דה בלאזיו, שזכה בבכורה מן ההפקר, ינסה להימנע מסיבוב שני. המושל לשעבר ולקוח מכון הליווי אליוט ספיצר, גם הוא במתמודדים

חברי המפלגה הדמוקרטית בניו יורק בוחרים היום (שלישי) את מועמדם לקראת הבחירות לראשות העיר. ראש העיר המכהן, מייקל בלומברג, מסיים כהונה שלישית בתפקיד ואינו רשאי להתמודד פעם נוספת.

לפי מרבית ההערכות, המועמד שייבחר מטעם הדמוקרטים יזכה גם בבחירות לראשות העירייה שייערכו ב-5 בנובמבר. הבחירות הפנימיות במפלגה התאפיינו בתהפוכות ובמועמדים בעלי עבר של שערוריות מין, לצד עימותים שבהם הוטחו האשמות בנושאי גזענות, שנאת נשים ואנטישמיות.

הסקרים מעניקים את הבכורה לסנגור הציבורי של עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הנחשב לדמות אפרוריות שזכה ביתרון מן ההפקר. דה בלאזיו מוביל על יריביו ב-14 נקודות לפחות. ואולם, ייתכן שהוא לא יזכה ב-40 האחוזים הדרושים כדי להימנע מסיבוב שני, שאם יתקיים ייערך בחודש הבא. סקר של אוניברסיטת קוויניפיאק מעניק לדה בלאזיו 39% לפחות, אך סקר של רשת אן-בי-סי, שהתקיים אמש, העניק לו 36% בלבד.

בחירות בניו יורק 2013. AP
המועמד המוביל ביל דה בלאזיו עם בתו. ניצל אותה כדי לחזר אחרי השחורים?/AP

במקום השני ניצבת יושבת-ראש מועצת העיר כריסטין קווין, השואפת להיות ראש העיר הלסבית הראשונה. במקום השני נמצא המבקר הכללי של העירייה, ביל תומפסון.

במקום האחרון עומד חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר. הוא הזניק את קמפיין הבחירות שלו בחודש מאי, ולמשך כמה שבועות אף זכה לפופולריות רבה בסקרים. ווינר התפטר מהקונגרס ב-2011 אחרי ששלח תמונות עירום של עצמו לכמה נשים שהכיר באינטרנט, והודה ששיקר בנושא אחרי שנתפס.

אנתוני וינר, לשעבר חבר קונגרס וכיום מתמודד על ראשות העיר ניו יורק. GettyImages
חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר. שערוריות המין לא נפסקו/GettyImages

כשביקש את אמונם של הדמוקרטים בניו יורק, אמר ווינר כי מגיעה לו הזדמנות נוספת. ואולם, התברר כי הוא המשיך במנהגו לשלוח תמונות עירום, והפרשה החדשה חיסלה במהרה את קמפיין הבחירות שלו. עימותים פומביים וקולניים עם עוברי אורח לא תרמו לתדמיתו.

בלומברג נאלץ לתמוך ביו"ר המועצה

חרף היחסים המתוחים עמה, ראש העיר בלומברג הביע תמיכה ביו"ר מועצת העיר קווין, ובראיון שהתפרסם ב"ניו יורק מגזין" הוא אמר – גם אם בחוסר נוחות - כי היא המועמדת המתאימה ביותר לרשת אותו בתפקיד.

הוא מתח ביקורת חריפה על דה בלאזיו, ובין היתר, טען שהוא ניצל את העובדה שהוא נשוי לאישה שחורה, כדי לחזר אחרי הבוחרים השחורים בניו יורק. בלומברג האשים את דה בלאזיו בניהול "באסטרטגיה שיש בה פוטנציאל גזעני", אמירה שכשלעצמה עוררה ביקורת רבה בעיר.

חברי המפלגה הדמוקרטית - 936 צירים, כמחציתם צפויים להצביע היום - בוחרים גם את החשב הכללי של העירייה. אחד המועמדים לתפקיד הוא אליוט ספיצר, לשעבר מושל מדינת ניו יורק, שהתפטר ב-2008 אחרי שנחשף שהיה לקוח קבוע של נערות ליווי. הוא מתמודד מול נשיא רובע מנהטן סקוט סטרינגר, והסקרים צופים מאבק צמוד בין השניים.

אליוט ספיצר, לשעבר מושל ניו יורק. רויטרס
מושל ניו יורק לשעבר, אליוט ספיצר. יזכה להזדמנות נוספת?/רויטרס

המפלגה הרפובליקנית אף היא עורכת פריימריז כדי לבחור מועמד לקראת הבחירות לראשות העיר. המועמד המוביל הוא ג'ו לוטה, לשעבר מנהל רשות התחבורה המטרופוליטנית של ניו יורק. מועמד נוסף הוא איש העסקים המיליארד ג'ון קטסימטידיס.

ראש העיר הבא של ניו יורק ייאלץ להתמודד עם גירעון תופח של שני מיליארד דולרים. כמו כן, כ-300 אלף עובדים במגזר הציבורי, בהם מורים, כבאים ושוטרים, עובדים תחת חוזים שתוקפם פג ולא חודש כבר יותר מ-12 חודשים.

בחירות בניו יורק 2013. AP
ראש העיר מייקל בלומברג. מסיים שלוש כהונות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully