וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מוכנים לחשוף אתרי הנשק הכימי בפני האו"ם

שר החוץ הסורי אמר כי ארצו מוכנה לאפשר גם לרוסיה גישה לאתרים ולהצטרף לאמנה נגד הפצת נשק כימי. פוטין: הנשק הכימי הסורי יועבר לפיקוח רק אם ארה"ב תחזור מכוונתה לתקוף

עריכה: מיכאל ברגמן

שר החוץ הסורי וואליד מועלם אמר הערב (שלישי) כי ארצו מוכנה לחשוף את אתרי הנשק הכימי שברשותה לנציגים מרוסיה ומהאו"ם. בראיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" הוסיף מועלם כי סוריה "מוכנה גם להצטרף לאמנה הבינלאומית נגד הפצת נשק כימי". עוד אמר בראיון, שהעניק ממוסקבה, כי ארצו מוכנה לשיתוף פעולה מוחלט בהתאם ליוזמה הרוסית בנוגע לנשק הכימי הסורי.

קודם לכן אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי סוריה תעביר את הנשק הכימי שברשותה לפיקוח בינלאומי רק אם ארה"ב ובנות בריתה יחזרו מכוונתן לתקוף בדמשק. בראיון לרשת RT הוסיף פוטין כי היוזמה הרוסית תעבוד "רק אם ארה"ב ואלו התומכות בה בנושא זה יבטיחו לוותר על שימוש בכוח, מאחר שקשה להכריח כל מדינה – סוריה או כל מדינה בעולם – להתפרק מנשק באופן חד צדדי אם שוקלים פעולה צבאית נגדה".

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
קרי: אם לא נפעל נגד סוריה, ישראל תהיה בסיכון
סוריה: נמשוך השטיח מתחת לארה”ב ונקבל היוזמה הרוסית
אובמה: נימנע מתקיפה אם אסד יתפרק מהנשק הכימי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נואמים בועידת G20, ספטמבר 2013. רויטרס
"החלטנו להורות לשרי החוץ לברוב וקרי לדון בנושא ולנסות לקדם את הרעיון הזה". אובמה ופוטין בוועידה בסנט פטרסבורג בשבוע שעבר/רויטרס

פוטין אמר כי פירוקה של סוריה מנשק כימי נידון כבר רבות על ידי מומחים ופוליטיקאים. לדבריו, האפשרות הזו "בהחלט נידונה" עם עמיתוו האמריקני, ברק אובמה בוועידת G20 שהתקיימה בסנט פטרסבורג בשבוע שעבר. "החלטנו להורות לשרי החוץ לברוב וקרי לדון בנושא ולנסות לקדם את הרעיון הזה".

בסדרת ראיונות שהעניק אובמה לרשתות אמריקניות ששודרו הבוקר הבהיר הנשיא האמריקני כי ארצות הברית תוכל "בהחלט" להימנע כעת מתקיפה צבאית בסוריה, אם נשיא סוריה בשאר אסד יתפרק מהנשק הכימי שברשותו. הוא הוסיף כי העסקה שהציעו הרוסים "אפשרית, אם היא אמיתית" אך הדגיש כי "ספק אם היינו מגיעים לזה ללא איום צבאי אמין".

שר החוץ האמריקני קרי חידד את דבריו של אובמה ואמר הערב שאסור שהיוזמה הרוסית תהיה ניסיון לעכב תקיפה צבאית. "אנחנו מחכים להצעה, אבל לא לזמן רב", אמר קרי. "הנשיא אובמה יבחן אותה (את ההצעה) ברצינות, אך זו לא יכולה להיות טקטיקת עיכוב". לדבריו, ארה"ב תמשיך לפעול למען אישור התקיפה בסוריה: "עלינו להראות לסוריה ולעולם שאנחנו לא מוותרים. הסיבה היחידה שהתקדמנו לנקודה זו היא החשש מתקיפה".

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully