וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תעלה במועצת הביטחון הצעה לפירוק הנשק הכימי בסוריה

שר החוץ פביוס יכנס הערב את המועצה כדי לדון בטיוטה, לפיה אסד יידרש לחשוף את המידע על הנשק שברשותו - ולהשמידו. אחרת, הזהיר, אסד ייחשף ל"השלכות חמורות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צרפת מבקשת לכנס הערב (שלישי) את מועצת הביטחון של האו"ם, כדי לדרוש מסוריה להתפרק מהנשק הכימי שברשותה.

שר החוץ לורן פביוס אמר כי צרפת תעלה במועצה טיוטה לפתרון המשבר בסוריה, לפיו דמשק תיאלץ לחשוף את כל המידע על הנשק הכימי שברשותה, ולהשמידו תחת פיקוח בינלאומי.

במסיבת עיתונאים שכינס בפריז, הזהיר שר החוץ הצרפתי מפני "השלכות חמורות" במקרה שלא תעשה כן. לדבריו, ההצעה תועלה במסגרת סעיף של האו"ם, המסמיך את צרפת להשתמש בכוח במקרה שסוריה לא תציית להצעה, אם תאושר בהצבעה.

שר החוץ של צרפת לורן פביוס עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. AP
שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, השבוע עם שר החוץ האמריקני קרי/AP

צרפת היא המדינה היחידה במערב שנותרה בקואליציה שגיבש נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לקראת תקיפה אפשרית בסוריה.

ההצעה שצרפת מבקשת להביא למועצת הביטחון היא הצעה נפרדת מהצעת הגישור הרוסית, עליה בירך הנשיא ברק אובמה. בהתייחסו להצעתו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, אמר פביוס כי "מדובר ברעיון שראוי לבחינה קרובה".

צרפת היא אחת החברות הקבועות במועצת הביטחון. שתי חברות נוספות במועצה, רוסיה וסין, הטילו בעבר וטו על כל ניסיון של המערב להצר את צעדיו של הנשיא אסד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אובמה שוקל את ההצעה הרוסית

בראיון לרשת CNN, אמר הנשיא ברק אובמה כי ההצעה של הרוסים "אפשרית - אם היא אמיתית". לדבריו, "זה מה שניסינו להשיג בשנים האחרונות, וספק אם היינו מגיעים לזה ללא איום צבאי אמין". הוא אמר כי בכוונת הממשל לבחון את ההצעה ברצינות: "אני מאמין שגם פוטין אינו רואה בחיוב שימוש בנשק כימי בסוריה או בכל מקום אחר".

אובמה הוסיף כי ייתכן גם שליחס השלילי של איראן לנשק הכימי תהיה השפעה על החלטת המשטר הסורי להתפרק ממנו. בראיון מקביל לרשת FOX, ציין אובמה כי ההצעה הרוסית היא "איננה דבר חדש. שוחחתי בזמן האחרון עם הנשיא פוטין על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully