וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע בהכאת אשתו ודורש משפט חוזר: "החבלות ממחלה"

גלעד גרוסמן

8.9.2013 / 13:24

בן 60 הורשע בתקיפת זוגתו, בין היתר על סמך חבלות שהתגלו על גופה. כעת מתברר שהיא סובלת ממחלה הגורמת לה לשטפי דם. "דוגמה מובהקת לגירושים המובילים לתלונה כוזבת"

לבית המשפט העליון הוגשה לאחרונה בקשה לקיום משפט חוזר, במשפטו של גבר כבן 60 שהורשע בתקיפת בת זוגו, עמה היה מצוי בסכסוך גירושין. ההרשעה התבססה על עדותה של האישה ועל סימנים שנמצאו על גופה. לטענת פרקליטו של הגבר, עו"ד ניר יסלוביץ, האישה לא גילתה כי היא סובלת ממחלה בשם פורפורה סימפלקס, שהסובלים ממנה מפתחים סימנים בעור מנגיעות קלות ביותר.

כתב האישום הוגש נגד הגבר באוקטובר 2008. על פי כתב האישום, במהלך מאבק על קלסר, הוא תקף את בת זוגו, אחז אותה בידה ודחף אותה לעבר הרצפה, ובכך גרם לנפילתה על ברכיה. כתוצאה ממעשי הנאשם כמתואר בכתב האישום, נגרמו למתלוננת שטף דם, אדמומיות ורגישות בברך שמאל. הגבר טען כי אמנם התפתח ויכוח מילולי בינו לבין המתלוננת, אולם הוא לא דחף אותה, לא היה ביניהם מגע פיזי והיא לא נפלה.

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע את הגבר בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית לבן זוג. "הימצאות סימני חבלה על גופה של המתלוננת, סמוך לאחר האירוע, מלמדת כי לא מדובר היה בוויכוח מילולי ביניהם בלבד, כטענת הנאשם, אלא באירוע שגלש לאלימות פיזית", נכתב בהכרעת הדין. "בהיעדר הסבר סביר והגיוני של הנאשם לחבלות שנמצאו על גופה של המתלוננת, סמוך לאחר סיומו של האירוע, מחזקים הממצאים על הימצאות החבלות את גרסתה של המתלוננת ותומכים בה".

"צל כבד על הקשר הסיבתי בין הסימנים לאירוע"

כעת טוען הגבר כי מידע חדש שהגיע לידיו, הכולל חומר רפואי רב ורשימת תרופות שנטלה המתלוננת טרם האירוע, בעת האירוע ולאחר האירוע, מעיד באופן ברור על כך שהאישה סבלה במשך תקופה ממושכת מהופעת שטפי דם על גבי העור כתוצאה ממחלתה. "התיעוד הרפואי תוקף באופן ישיר את הקשר הסיבתי בין החבלות שהופיעו בגופה של המתלוננת לבין האירוע נשוא כתב האישום, ומערערים באופן משמעותי את יסודות ההרשעה, ואף משליכים על השאלה אם בוצעה העבירה, או אם לאו", נכתב בבקשה למשפט חוזר. "אין מנוס מלבד להורות על משפט חוזר, וזאת לאור העובדה שנוצר צל כבד על קיום הקשר הסיבתי בין החבלות שנתגלו על גופה של המתלוננת לבין האירוע נשוא כתב האישום".

משפט חוזר הוא הליך נדיר במשפט הישראלי, ויש צורך בהצגת ראיות חדשות שלא היו ידועות בעת המשפט המקורי ואשר יש באפשרותן להשפיע באופן מהותי על תוצאות המשפט. אולם, עו"ד יסלוביץ מאמין שמקרה זה יהיה שונה. "תיק זה מהווה דוגמה מובהקת לתיק גירושים שמוביל לתלונה כוזבת במשטרה. אני בטוח שבית המשפט העליון יתקן את הטעות שנעשתה בבית משפט השלום ויורה על משפט חוזר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully