וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר לשעבר שזוכה מעבירות מין תובע את המדינה

גלעד גרוסמן

4.12.2012 / 11:10

ארנלדו לזרובסקי, שזוכה בתום משפט חוזר מביצוע עבירות מין בקטין, תובע מהמדינה פיצויים אשר "צריכים לשקף את סבלו". לזרובסקי בן ה-78 ריצה כשלוש שנות מאסר טרם זיכויו

לאחר שריצה כשלוש שנים בכלא ונאבק לטהר את שמו, ארנלדו לזרובסקי בן ה-78, שהורשע ולאחר מכן זוכה מביצוע מעשה סדום ומעשים מגונים בקטין, לא מוותר. כעת הוא דורש פיצויים מהמדינה בגין התקופה שבילה בכלא והפגיעה שחווה. "הפיצויים צריכים לשקף את סבלו הרב של המבקש לאורך שנים רבות, את הימים בהם ריצה מאסר לשווא ואת הפגיעה הקשה בשמו הטוב", נכתב בבקשה.

לזרובסקי, שעבד בתחילת שנות ה-90' כעובד ניקיון בקאנטרי קלאב באזור השרון, הורשע בשנת 2000, לאחר ששלוש שנים קודם לכן התלונן נגדו חייל על כך שביצע בו עבירות מין במשך כשנתיים מאז שהיה בן 11. לזרובסקי נשלח לארבע שנות מאסר, מתוכן ריצה שנתיים ושמונה חודשים. בזמן שלזרובסקי ריצה את עונשו, הוגש לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד מנקה אחר באותו קאנטרי קלאב, שגם הוא הואשם בביצוע עבירות מין באותו הצעיר. אותו מנקה זוכה בסופו של דבר, ולזרובסקי, שכבר שוחרר מהכלא, הגיש בקשה למשפט חוזר במטרה לטהר את שמו.

"את הגלגל לא ניתן להשיב"

בית המשפט העליון אינו מרבה לאשר בקשות למשפט חוזר, אולם הפעם נעתר. משפטו של לזרובסקי התנהל פעם נוספת בבית המשפט המחוזי, ופעם נוספת הוא הורשע. לזרובסקי לא ויתר, וערער לבית המשפט העליון, וזה החליט לזכותו מחמת הספק בשל הדמיון הרב בין שתי התלונות של הנער ובשל זיכויו של הנאשם השני. בכך הפך לזרובסקי לנאשם הראשון בישראל שמזוכה בפסק דין בתום משפט חוזר. זאת לאחר שבמקרים קודמים הזיכויים נבעו מחזרה של הפרקליטות מכתב האישום.

פרקליטיו של לזרובסקי, עורכי הדין אביגדור פלדמן וימימה אברמוביץ', מבססים את התביעה על הפיצויים שקיבלו נאשמי "פרשת מע"צ" (מועצת עבריינים צעירים), אשר פוצו כ-20 שנים לאחר הרשעתם בעבירות חמורות, כאשר הפרקליטות חזרה בה מהאישומים. "את הגלגל לא ניתן יהיה להשיב לאחור, וספק אם ישנו פיצוי חומרי כלשהו אשר ישיב למר לזרובסקי ולבני משפחתו את אשר נלקח ממנו בהחלטתו האומללה של בית המשפט המחוזי", נכתב בבקשת הפיצויים. "ובכל זאת, מאחר שפיצוי חומרי הנו האופן היחידי בו ניתן יהיה להשיב למר לזרובסקי מעט ממה שניטל ממנו במהלך אותן 12 שנים ארורות, מתבקשת הבקשה כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully