וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: נאשם זוכה במסגרת משפט חוזר שהתנהל

25.11.2010 / 9:12

בית המשפט העליון זיכה מחמת הספק את ארנלדו לזרובסקי, שהורשע בביצוע עבירות מין בקטין. זו הפעם הראשונה שבה מזוכה אדם בישראל, לאחר שהתנהל בפועל משפט חוזר בעניינו

בית המשפט העליון זיכה הבוקר (חמישי) מחמת הספק את ארנלדו לזרובסקי, שהורשע בשנת 2000 בביצוע עבירות מין בקטין. זאת, לאחר שלזרובסקי הורשע לפני כשנתיים פעם נוספת לאחר שנערך לו משפט חוזר. בכך הגיע לסיומו הליך משפטי חריג שנמשך 12 שנים. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה של בית המשפט העליון בה משפט חוזר שמתנהל מסתיים בזיכוי.

לזרובסקי, כיום בן 76, עבד בתחילת שנות ה-90' כמנקה בקאנטרי קלאב באחת מערי השרון. ב-1997 התתלונן נגדו חייל על כך שביצע בו עבירות מין במשך כשנתיים, מאז שהיה בן 11. בשנת 2000 הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את לזרובסקי בביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בקטין והוא נידון לארבע שנות מאסר. הערעור שהגיש לעליון נדחה.

זמן קצר לאחר מכן הרשיע בית משפט השלום אדם בשם גרגורי שניידר, מנקה נוסף באותו קאנטרי קלאב, בביצוע מעשים דומים באותו הנער, אולם כשנתיים מאוחר יותר. שניידר ערער למחוזי, וזוכה לאחר שהוטל ספק בגרסת המתלונן. בעקבות זיכויו של שניידר ולאור הדמיון הרב בטענות הצעיר כנגד שניהם, עתר לזרובסקי לבית המשפט העליון וביקש לקיים משפט חוזר בעניינו. העליון הורה באופן נדיר על קיום משפט חוזר, אולם לפני כשנתיים לזרובסקי הורשע שוב.

עירער כדי לטהר את שמו

לזרובסקי, שכבר סיים לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו, החליט בכל זאת לערער לבית המשפט העליון, במטרה לנקות את שמו. השופט, סלים ג'ובראן, כתב בפסק הדין כי הדמיון הרב בין התלונות שהוגשו נגד לזרובסקי ושניידר – העובדה ששניהם היו עולים חדשים שעבדו בנקיון בקאנטרי קלאב, פיתו אותו במילים כמעט זהות והתעללו בו מינית במשך שנים באותן שיטות ובאותם מקומות – מעלה ספק באשר לאפשרות שלזרובסקי אכן ביצע את המעשים, במיוחד לאור זיכויו של שניידר. עוד נקבע, כי לא ניתן לשלול את התיזה שהציעה ההגנה, לפיה ייתכן שהמתלונן רצה להימנע משירות קרבי ולכן בחר להעליל על השניים.

"המערער כבר אינו אדם צעיר וסובל מבעיות בריאותיות קשות", נכתב בפסק הדין. "כבר למעלה מעשור מהווה פרשה זו, למרבה הצער, הציר סביבו נסובים חייו. משסיים המערער לרצות את עונש מאסרו, גייס את שארית כוחותיו כדי להיאבק על טיהור שמו הטוב והסרת הרבב שדבק בו עם הרשעתו. את חירותו של המערער לא נוכל להשיב ועל כך אני מצר. ברם, אולי יהא משהו בפסק דין זה בכדי להשיב לו את שמו הטוב חזרה ולהעניק לו נחמה פורתא", נכתב בפסק הדין.

עד כה, בכ-20 המקרים שבהם הורה בית המשפט העליון על ניהול משפט חוזר, זוכו רק אותם הנאשמים שבפועל לא התנהל משפט נוסף בעניינם, דוגמת עמוס ברנס. "זה מחזיר סומק ללחיים של המשפט החוזר", אמר פרקליטו של לזרובסקי, עו"ד אביגדור פדלמן. "אני שמח עבורו ועבור משפחתו. הוא עבר סבל רב, ומכיוון שלא הודה כמעט שלא קוצר מאסרו". פלדמן הוסיף שבכוונת לזרובסקי לתבוע פיצויים על התקופה שישב במאסר, והעריך שמדובר בסכום של כמיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully