וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשת משפט חוזר לאנס מורשע: "השוטר תפר התיק"

גלעד גרוסמן

25.3.2012 / 6:00

לאחר שמאבטח סיים לרצות 4 שנות מאסר בגין אונס נערת ליווי, הגיעו ממצאים חדשים: עדים מהמשפט המקורי הודו כי האישה לא נאנסה, ושוטר שחקר את המקרה נחשד בתכנון תלונת שווא

הסנגוריה הציבורית הארצית צפויה להגיש היום (ראשון) בקשה לערוך משפט חוזר לאדם שהורשע באונס של נערת ליווי ובעבירות סחיטה, ונידון לשבע שנות מאסר, וזאת לאחר שכבר ריצה שני שלישים ממאסרו ושוחרר. הבקשה, שתוגש לבית המשפט העליון, מגיעה בעקבות ראיות חדשות שהתקבלו לאחרונה. לטענת הסנגוריה מדובר בראיות דרמטיות שמוכיחות כי מדובר בהרשעת שווא.

תחילת הפרשה בשנת 2002, כאשר מנהל מכון ליווי באילת, שנעצר לאחר שירה במאבטח במכון בשם מרק ברצלבסקי, סיפר לחוקרים שברצלבסקי ואדם נוסף בשם ניקולאי מטרוס אנסו נערת ליווי במכון. השניים טענו במשפטם כי מדובר בעלילת שווא של מנהל המכון במטרה להציגו כמי שירה בברצלבסקי מתוך הגנה עצמית. בית המשפט דחה את הטענה לפיה נערת הליווי בדתה מקרה אונס על מנת לסייע למנהל, וקבע כי אין בתלונתה כדי לסייע לו. השניים הורשעו בעבירות של ניסיון למעשה סדום בנסיבות מחמירות, אינוס בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה ובסחיטה באיומים. המנהל נידון לשש שנות מאסר לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה וסרסרות. זאת לאחר שהואשם תחילה בניסיון לרצוח את ברצלבסקי.

מנהל מכון הליווי עבד כסוכן משטרתי

בבקשה למשפט חוזר, שהוגשה באמצעות מנהלת מחלקת משפטים חוזרים בסנגוריה, עורכת דין אפרת פינק, נטען כי בית המשפט לא נחשף לתמונה המלאה בתיק. לטענת הסנגוריה, בידיה תצהיר בחתימתו של מנהל מכון הליווי, לפיו נערת הליווי סיפרה לו שכאשר עצרו אותו בא אליה "אדם" ואמר לה שהיא חייבת לעזור למנהל, ללכת לתחנת המשטרה ולהגיד שמטרוס וברצלבסקי אנסו אותה. המנהל, נכתב בתצהיר, ביקש מנערת הליווי לפנות לבית המשפט ולספר את האמת, אבל זו חששה כי יעצרו אותה בגין מתן עדות שקר ושיבוש מהלכי משפט.

אנשי הסנגוריה נפגשו עם המנהל, שסיפר להם כי ידוע לו שנערת הליווי לא נאנסה, משום שתלונתה הוגשה לאחר המקרה בו ירה בברצלבסקי. עם זאת, המנהל אמר כי אינו מוכן להעיד נגד חברו וככל הנראה בעליו של המכון, שלהערכת הסנגוריה הוא זה שגרם לנערת הליווי להגיש את התלונה הכוזבת, כיוון שהוא מימן אותו במהלך משפטו.

בנוסף, הסנגוריה נפגשה עם עד נוסף במשפט, שסיפר כי הוא יודע בוודאות שהאונס לא אירע. העד אף סיפר כי חברו של מנהל מכון הליווי, המכונה בבקשה מ.ס, עבד כסוכן משטרתי במשך תקופה ארוכה וכי שוטר היה מעורב בתכנון תלונת השווא, לאחר שהוא ושוטרים נוספים, קיבלו שוחד ממ.ס. לטענת הסנגוריה, אותו שוטר, שהיה מעורב בחקירת התיק, הסתבך מאוחר יותר בקשרים עם גורמים פליליים באילת וניצל את מעמדו כשוטר כדי לבצע עבירות פליליות. לפני כשנתיים, נכתב בבקשה, הוגש נגד השוטר כתב אישום חמור המייחס לו, בין היתר, עבירות שוחד, שיבוש מהלכי משפט, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. הסנגוריה גם טוענת כי עורך דינם של ברצלבסקי ומטרוס היה בקשרים הדוקים עם מ.ס, ונהג להכין חוזים עבור נשים שעבדו במכון הליווי.

"המתלונן יודע שמודבר בעלילה"

"התמונה שמצטיירת מתוך הראיות הרבות שהוצגו בבקשה למשפט חוזר היא בדבר הרשעת שווא שלא ניתן להותירה על כנה: ברצלבסקי ומטרוס היו קרבן של עלילת שווא, שלה היו שותפים, ככל הנראה, מ.ס שהוא בעליו של המכון, י' המנהל מטעמו את המכון וא.י, נערת ליווי במכון. העלילה נועדה לתאר את השניים כמסוכנים, וזאת על מנת לסייע בזיכויו של המנהל לאחר שירה בברצלבסקי. ברצלבסקי ומטרוס נשלחו למאסר ממושך על לא עוול בכפם, לאחר שהתמונה בכללותה לא נחשפה בפני בית המשפט", נכתב בבקשה.

"הטענה שמדובר בטענת שווא נטענה כבר במחוזי אבל לא היו ראיות לבסס זאת. מצאנו ראיות שמוכיחות את זה, כולל העובדה שהמתלונן אמר שהוא יודע שמדובר בעלילה", אמרה עורכת הדין פינק. "אנחנו מביאים הוכחות לכך שהבעלים של המכון והמנהל היו מעורבים בעלילה". לדבריה, בסנגוריה בוחרים בקפידה רבה את הבקשות שהם מגישים והיא בטוחה שמדובר בבקשה מאוד מבוססת. "אני מאוד מקווה שיעשה צדק", אמרה.

עוד על משפטים חוזרים:
משפחת שחר גרינשפן תעתור: "משפט חוזר לדורס"
הורשע בפרשת "הפנסיה הגרמנית" ומבקש שוב משפט חוזר


לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully