וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שחר גרינשפן תעתור: "משפט חוזר לדורס"

גלעד גרוסמן

22.1.2012 / 21:00

משפחתה של הנערה שנפגעה אנושות והפכה לצמח לאחר שנדרסה בזמן שעמדה על אי-תנועה בנתניה דורשת להחמיר עם הדורס. הציבור מאס מאזלת היד במערכת אכיפת החוק"

משפחתה של שחר גרינשפן לא מוותרת: הוריה של הנערה שהפכה לצמח בעקבות תאונת הדרכים מתכוונים לעתור מחר לבג"ץ נגד העונש שהוטל על הדורס, מרק פטריק, שנידון לדבריהם לעונש קל. בעתירה, שתוגש באמצעות עורך הדין ענת קאופמן, הנהג הדורס שנידון בחודש מרץ שעבר לעבודות שירות, שלילת רישיון לשש שנים וקנס של אלף שקלים לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בפגיעה בגרינשפן. שחר גרינשפן נפגעה בדצמבר 2009 באורח אנוש לאחר שנדרסה בידי פטריק שנהג שיכור בעת שעמדה על אי תנועה בנתניה.

המשפחה תבקש מבית המשפט לפסול את הסדר הטיעון, ולבטל את גזר הדין מכיוון שלטענתם מדובר בהסדר שחורג וסותר ממתחם הסבירות. הם מבקשים מבית המשפט או להורות על הגשת כתב אישום חדש נגד הנהג הדורס, תוך הכללת סעיפים חמורים יותר מאלו בהם הורשע, או לחילופין לבטל את גזר הדין ולקיים מחדש את שלב הטיעונים לעונש. עוד נטען בעתירה שתוגש מחר, כי הנהלים וההנחיות של הפרקליטות והמשטרה אינם ממצים ואינם משקפים את המדיניות המשפטית הראויה ואף נוגדים את האינטרס הציבורי ולכן על בית המשפט להורות ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה משה לדור לשנות את הנהלים וההנחיות של טיפול בתאונות "פגע וברח".

מהמשפחה נטען כי לאורך כל המשפט שנערך לפטריק, מידרה אותם המשטרה ולא נתנה להם מידע על המתרחש בתיק ואף הטעתה אותם ונתנה להם מידע שגוי וזאת לאחר שההורים פנו מספר פעמים לנציגי המשטרה כדי לעדכן על ההתקדמות בתיק. לטעת בני המשפחה, נאמר להם כי אין הסדר טיעון והמשפט לא התחיל עדיין למרות שהוא החל כבר כמה חודשים קודם לכן ואף הושג כבר הסדר הטיעון באותו השלב.

בני המשפחה זועמים על כך שעל פטריק לא נגזר מאסר בפועל למרות הנחיות בנושא של המשטרה והפרקליטות. "בהתנהלותה של התביעה המשטרתית בתיק זה, אשר פעלה בניגוד לנהלים מפורשים, יש כדי להטיל דופי ולהדליק נורה אדומה כי ההחלטות בתיק זה נעשו בחוסר תום לב וממניעים פסולים", נכתב בעתירה. בני המשפחה טוענים כי לא היה כל קושי ראייתי בתיק ולא היה שום מקום להגיע להסדר טיעון עם הנהג הדורס.

עוד נטען כי בית המשפט לא היה צריך לאשר את הסדר הטיעון מפני שהוא איננו "חותמת גומי", והיה ראוי להעדיף את האינטרס הציבורי ולהחמיר עם הנהג השיכור. בנוסף, נטען בעתירה שתוגש כי "הציבור מאס מאוזלת היד במערכת אכיפת החוק ומשיטת העבודה של המערכת שמתוך רצון לסיים במהרה תיקים מגיעה להסדרי טיעון שאינם הולמים את חומרת המעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully