וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים ופצועים בסיני: "המבצע הגדול מ-73'"

מקורות ביטחוניים ועדי ראייה סיפרו כי מטוסי הצבא המצרי הפציצו במהלך היום כלי רכב ובתים בהם התבצרו חמושים בחצי האי וכי חיילים פשטו על מחסני נשק. 15 חמושים נעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

צפו: הצבא המצרי תקף ביום שלישי בסיני - 15 חמושים נהרגו

עשרות חמושים נפגעו בפשיטת כוחות הביטחון המצרים היום (שבת) על חצי האי סיני, כך דיווחו כלי תקשורת בשפה הערבית. סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמי ביטחון שטענו כי 31 בני אדם נפגעו. מהדיווחים לא ברור כמה מהנפגעים נהרגו וכמה נפצעו. עוד דווח כי 15 חמושים נעצרו בערים שייח' זוויד ורפיח המצרית. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מדובר במבצע הגדול ביותר של הצבא והמשטרה מצריים מאז מלחמת יום הכיפורים ("מלחמת אוקטובר") ב-1973.

טנק מצרי וברקע מסוק בשייח' זוויד שבסיני, מאי 2013. AP
שבעה מטוסי קרב הפציצו בתים בהם התבצרו חמושים/AP

על פי הדיווחים, במהלך היום חגו מסוקי הצבא המצרי מעל 12 כפרים בשני האזורים. מקורות ביטחוניים במצרים אמרו ל"מען" כי שבעה מטוסי קרב הפציצו היום בתים בהם התבצרו חמושים. עוד נמסר כי המטוסים הפציצו כלי רכב ואופנועים בהם נסעו חלק מן החמושים. עדי ראייה סיפרו כי חלק מהבתים שהופצצו עלו באש ועשן היתמר מעל גגות הבתים.

המקורות הביטחוניים סיפרו גם כי כוחות הביטחון פשטו על מחסני נשק וטילים, השתלטו על רשת התקשורת באל-עריש ובכך מנעו קבלת והוצאת שיחות טלפון בין החמושים בצפון סיני. לדברי עדי הראייה, באזור נשמעו פיצוצים ויריות, בין היתר בכפר א-תומה שבדרום שייח' זוויד. מוקדם יותר דווח כי מסוקי אפאצ'י ירו רקטות על "חממות של טרוריסטים", ואחרי כן נכנסו גם הכוחות הרגליים. גורם צבאי אמר לרשת "אל-ג'זירה" כי הצבא מתכנן "לנקות" אזורים סביב רפיח ושייח' זוויד שעל הגבול עם רצועת עזה ושני כפרים סמוכים, מטרוריסטים.

חיילים ממתינים לשחרור חוסני מובארק מחוץ לבית כלא טורה, קהיר. 22 באוגוסט 2013. רויטרס
המבצע הגדול מאז מלחמת יום הכיפורים/רויטרס

מקור צבאי אמר ל"מען" כי ההחלטה על יציאה למבצע בסיני התקבלה לפני כעשרה ימים על ידי משרדי ההגנה והפנים המצריים, אך תחילתו התעכבה עד היום מתוך כוונה שהקבוצות החמושות ישנעו את אנשיהן ואמצעי הלחימה שלהן כך שיהיה קל יותר ללכוד אותם.

ביום חמישי בצהריים ניצל שר הפנים של מצרים, מוחמד איברהים, מניסיון התנקשות כאשר מכונית תופת התפוצצה בסמוך לשיירתו בקהיר. המשטרה ירתה למוות בשניים מהחשודים במעורבות באירוע, שפצע לפחות עשרה בני אדם. הפיצוץ אירוע במחוז נאסר בבירה, מעוזם של האחים המוסלמים. בשלב זה ההערכה היא כי לא מדובר במחבל מתאבד אלא במכונית עמוסת חומרי נפץ שהופעלה מרחוק, והמשטרה המצרית - שנמצאת תחת סמכותו של שר הפנים - פועלת למצוא את החשודים בפיצוץ.

צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
טנק מצרי באל-עריש/AP

חצי האי סיני הפך למוקד של עימותים בין הצבא לבין חמושים איסלאמיסטים רבים שמוצאים מחסה בשבטים בדואים באזור ההררי והמרוחק. העימותים התגברו מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, וכוחות מצריים מנהלים בשבועות האחרונים מבצע רחב היקף בניסיון להשיב את השקט לאזור. במסגרת המאמצים אף הרסו הכוחות מנהרות הברחה של חמאס, ששימשו למעבר חמושים בין רצועת עזה לחצי האי. הלחימה והאיום הגובר מדרום לישראל אף הביאו לפני כחודש לסגירת שדה התעופה באילת לזמן קצר.

ביום שלישי האחרון נהרגו 15 חמושים ורבים נפצעו בצפון סיני כשמסוקים של צבא מצרים שיגרו 13 טילים אל עבר פעילי ג'יהאד לא רחוק מגבול עזה-מצרים. סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי הכוחות הפתיעו את החמושים, באל-מוקטעה וא-תומה, מדרום לעיירה שייח' זוויד. עדי ראייה מסרו כי שלושה בתים נהרסו בתקיפה ונזק נגרם למסגד סמוך. על פי הדיווחים, הופצצו גם מצבורי נשק.

עוד על המתיחות במצרים
מצרים תגברה כוחות בסיני: "מנקים כפרים מטרוריסטים"
”ממשלת מצרים החליטה לפרק את האחים המוסלמים”
שר הפנים המצרי שרד ניסיון התנקשות במכונית תופת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully