וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוקי קרב של צבא מצרים תקפו בסיני: "15 נהרגו"

3.9.2013 / 13:40

13 טילים שוגרו לעבר חמושים דרומית לשייח זוויד, לא רחוק מגבול עזה-מצרים. עדים: שלושה בתים נהרסו ונזק נגרם למסגד סמוך. הצבא מנהל מבצע רחב היקף נגד הקיצונים בסיני

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בצבא מצרים הורס מנהרות הברחה בסיני)

15 חמושים נהרגו ורבים נפצעו הבוקר (שלישי) בצפון סיני כשמסוקים של צבא מצרים שיגרו 13 טילים אל עבר פעילי ג'יהאד לא רחוק מגבול עזה-מצרים. סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי הכוחות הפתיעו את החמושים, באל-מוקטעה וטומה, מדרום לעיירה שייח זוויד. עדי ראייה מסרו כי שלושה בתים נהרסו בתקיפה ונזק נגרם למסגד סמוך. על פי הדיווחים, הופצצו גם מצבורי נשק.

חצי האי סיני הפך למוקד של עימותים בין הצבא לבין חמושים איסלאמיסטים רבים שמוצאים מחסה בשבטים בדואים באזור ההררי והמרוחק. העימותים התגברו מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, וכוחות מצריים מנהלים בשבועות האחרונים מבצע רחב היקף בניסיון להשיב את השקט לאזור. במסגרת המאמצים אף הרסו הכוחות מנהרות הברחה של חמאס, ששימשו למעבר חמושים בין רצועת עזה לחצי האי. הלחימה והאיום הגובר מדרום לישראל אף הביאו לפני כחודש לסגירת שדה התעופה באילת לזמן קצר.

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
החמושים הופתעו. מסוק צבא מצרים/רויטרס

לפי גורמים במצרים נרשמו כמה הישגים משמעותיים בימים האחרונים בפעילות של צבא מצרים בחצי האי, בהם לכידתו של אחד מראשי הג'יהאדיסטים בסיני, הנחשב לאיש אל-קאעדה – עאדל מוחמד איברהים (עאדל חבירה). איברהים, על פי דיווחים ממצרים, אחראי לפיגוע שהיה בסיני ובמהלכו הוצאו להורג 25 שוטרים מצרים. כמו כן, נעצרו שני חשודים אחרים במעורבות בפיגוע, עאדל חוסיין ומוחמד פאוזי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיגוע, שאירע לפני כשבועיים, שני מיניבוסים של המשטרה המצרית נכנסו למארב. לאחר שהחמושים עצרו את כלי הרכב, הם הורו לשוטרים - שהיו בלבוש אזרחי ולא בתפקיד - לשכב על הקרקע, ואז הוציאו אותם להורג ביריות.

גורמים במצרים מסרו כי התקרית אירעה סמוך לרפיח המצרית, שעל גבול רצועת עזה. תחילה דווח כי החמושים ירו טילי כתף אל עבר המיניבוסים, אולם בהמשך שינו גורמים בכוחות הביטחון המצריים את גרסתם.

(עדכון ראשון: 10:32)

עוד בנושא
מצרים: 25 שוטרים הוצאו להורג בידי חמושים בסיני
צבא מצרים נגד הג'יהאדיסטים: מפת ארגוני הטרור בסיני
צה"ל הורה: שדה התעופה באילת נסגר לשעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully