וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 25 שוטרים הוצאו להורג בידי חמושים בסיני

החמושים עצרו שני מיניבוסים משטרתיים סמוך לרפיח המצרית, על גבול רצועת עזה. הם הורו לשוטרים, שהיו בלבוש אזרחי ולא בתפקיד, לשכב על הקרקע, וירו בהם. עוד 2 שוטרים נפצעו

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

25 שוטרים מצרים נהרגו במארב שערכו חמושים בצפון חצי האי סיני. סוכנות הידיעות AP דיווחה הבוקר (שני) כי עוד שני שוטרים נפצעו באירוע. על פי הדיווח, שני מיניבוסים של המשטרה המצרית נכנסו למארב. לאחר שהחמושים עצרו את כלי הרכב, הם הורו לשוטרים - שהיו בלבוש אזרחי ולא בתפקיד - לשכב על הקרקע, ואז הוציאו אותם להורג ביריות. גורמים במצרים מסרו כי התקרית אירעה סמוך לרפיח המצרית, שעל גבול רצועת עזה. תחילה דווח כי החמושים ירו טילי כתף אל עבר המיניבוסים, אולם בהמשך שינו גורמים בכוחות הביטחון המצריים את גרסתם.

חיילים מצרים שהוצאו להורג ליד רפיח המצרית, סיני. 19 באוגוסט 2013. רויטרס
השוטרים המצרים שהוצאו להורג/רויטרס

גורם ביטחוני במצרים מסר לאתר אל-אהראם כי השוטרים שנהרגו היום היו בדרכם למטה הביטחון המרכזי בצפון סיני כדי לקבל תעודות לרגל סיום השירות שלהם. עוד דווח כי כוחות הביטחון בצפון סיני העלו את הכוננות באזור והחלו לסרוק אותו על מנת למצוא את המחבלים. האתר "אל-יום א-סאבע" דיווח כי צבא מצרים עושה שימוש במסוקי אפאצ'י על מנת לאתר את היורים. במקביל דווח כי השלטונות במצרים סגרו את מעבר רפיח לאחר התקרית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
מבצע רחב היקף של צבא מצרים בסיני/AP

חצי האי סיני הפך למוקד של עימותים בין הצבא לבין חמושים איסלאמיסטיים רבים שמוצאים מחסה בשבטים בדואים באזור ההררי והמרוחק. העימותים התגברו מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, וכוחות מצריים מנהלים בשבועות האחרונים מבצע רחב היקף בניסיון להשיב את השקט לאזור. במסגרת המאמצים אף הרסו הכוחות מנהרות הברחה של חמאס, ששימשו למעבר חמושים בין רצועת עזה וחצי האי. הלחימה והאיום הגובר מדרום לישראל אף הביאו לפני כשבועים לסגירת שדה התעופה באילת לזמן קצר.

בשבת נהרגו שישה בני אדם ו-17 נוספים נפצעו באל-עריש שבצפון סיני, בעימותים בין תומכי "האחים המוסלמים" לבין כוחות הביטחון. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי צמיגים ומחסומים הועלו באש. קודם לכן, ביום חמישי, נהרגו לפחות ארבעה חיילים מצרים מאש חמושים בסיני. בתקרית נוספת באזור, נפגעו חמישה חיילים כשחמושים פתחו לעברם באש.

מהומות אלימות בעת פינוי מפגינים מקרב תומכי מורסי בלב קהיר. מצרים, 14 באוגוסט 2013. AP
גם בפנים המדינה, ידיו של הצבא עמוסות. המהומות בקהיר/AP

בעוד שהלחימה בסיני מתנהלת ברובה מול חמושים ג'יהאדיסטיים הפועלים בהשראת אל-קאעדה וארגונים דומים, גם במרכז מצרים נמשך ההרג בעימותים שפרצו בין כוחות הביטחון לבין תומכי "האחים המוסלמים" לאחר הדחת מורסי. אתמול נהרגו 38 תומכי מורסי במהלך מהומה שאירעה בבית כלא בקהיר. העיתון אל-מסרי אל-יום דיווח כי האירוע החל כאשר חמושים תקפו את כלא אבו-זעבל, אחד ממתקני הכליאה הגדולים והידועים במדינה. סוכנות הידיעות הצרפתית ציינה כי במהלך המהומה שהתחוללה במקום עשו הסוהרים שימוש בגז מדמיע בניסיון לפזר את ההתקוממות. גורמים רשמיים במצרים אישרו את הדיווח ואמרו כי מספר לא ידוע של אסירים נהרגו כאשר נחנקו למוות כתוצאה משאיפת הגז המדמיע שנורה לעברם. לפי משרד הפנים, במהלך האירוע כמה אסירים השתלטו על אחד מקציני המשטרה במקום ולקחו אותו בן ערובה. בהמשך הוא אמנם שוחרר, אך דווח כי הוא במצב קשה.

נוסף על כך, הודיעה הממשלה המצרית כי במהלך ההפגנות והעימותים שאירעו בשבת ברחבי המדינה, נהרגו 79 בני אדם ונפצעו כ-550. מאז יום רביעי, אז פרצה המחאה הנוכחית, ועד היום נהרגו כ-900 בני אדם.

(עדכון ראשון: 09:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully