וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא המתיחות מול סוריה: ישראל עשתה ניסוי טילים. המהדורה המלאה

3.9.2013 / 13:21

שיגור מסתורי אותר במערכת התרעה רוסית בים השחור ועורר חרושת שמועות, מדמשק ועד ללשכתו של פוטין. רק אחרי כמה שעות הודיע משרד הביטחון כי מדובר בטיל "אנקור"

מערכת וואלה!

מאת אמיר בוחבוט

משרד הביטחון עשה הבוקר (שלישי) ניסוי מוצלח בטיל המטרה "אנקור", המשמש את מערכת הביטחון לדימוי טילים בליסטיים, בהם טילי שיהאב וטילי סקאד. על פי הודעה של מינהלת "חומה" במשרד הביטחון, הטיל שוגר בשעה 09:15 משדה ניסוי בבסיס צה"ל במרכז הארץ, לכיוון הים.

הניסוי בוצע בשיתוף הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. הצי האמריקני מסר כי ספינותיו המוצבות בים התיכון לא שיגרו טילים במהלך הניסוי.

בניסוי נבחנו יכולות משופרות של טיל מטרה חדש מדגם אנקור ותורגלו מערכות הגנה מפני טילים של מערכת ה"חץ", כולל מכ"מים ומערך השליטה והבקרה.

לאחר שיגור ה"אנקור", איתר אותו מכ"מ מדגם "אורן אדיר", והעביר את נתוני המטרה למרכז ניהול הירי. במקביל עקבו אחרי המטרה אמצעי גילוי ועקיבה נוספים.

ההודעה על הניסוי הותרה לפרסום רק בצהריים. בשעות הבוקר דיווחו סוכנויות ידיעות ברוסיה על שיגור "עצמים בליסטים" במזרח הים התיכון. דובר צה"ל אף מסר כי "האירוע המדווח בכלי תקשורת זרים לא מוכר".

לפי הדיווחים הללו, שני טילים זוהו בשעה 09:16 על-ידי מכ"מ המוצב בים השחור.

כעת יתכן שהמערכות הרוסיות זיהו שני שיגורים: שיגור טיל האנקור ושיגור הטיל המיירט.

ההודעה המסתורית עוררה חשש לתקיפה צבאית במוסקבה, והנשיא פוטין קיבל עידכונים בנושא משר ההגנה. ברשת סקיי הבריטית אף עלתה השערה כי ייתכן ומדובר בניסוי שערכה ספינה אמריקנית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עוד במהדורה

המצרים מקימים רצועת ביטחון: הצבא המצרי החליט לרכז מאמצים בסיני ולפגוע בארגוני הטרור שם, והבוקר תקפו מסוקי קרב ופגעו בעשרות חמושים, ובהם גם הרוגים. הרחק ממוקד ההתעניינות בסוריה, בלי "בצלם" ושאר ארגוני זכויות אדם, הצבא מפעיל לחץ כבד על חוליות הטרור המזוהות עם "אל-קעידה".

רגע לפני שתשע?ד מתחילה הישראליים מגלים אופטימיות ביטחונית מול פסימיות כלכלית: 28% חושבים שהמצב הבטחוני ישתפר לעומת 16% שחושבים שהמצב יחמיר. לעומת זאת מבחינה כלכלית המצב הפוך: רק 14% בטוחים שהמצב ישתפר ו -38% חושבים שהפערים הכלכליים רק יחמירו. ממה נובע הפער?

כל מה שוויז עוד לא יודע - שרטטנו את מפת הפקקים המלאה בדרך לארוחות החג. איפה תתקעו ואיפה התנועה תזרום?

התחזית: היום מעונן חלקית ונאה עם טמפרטורות רגילות, מחר ערב החג- ללא שינוי, יתכן טפטוף בשעות הבוקר במישור החורף. בחמישי ללא שינוי, בשישי עלייה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully