וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: לא נשתתף בתקיפה בסוריה בשום מקרה

שר החוץ וויליאם הייג הבהיר כי לונדון לא תיקח חלק בקואליציה בינלאומית גם במקרה של תקיפה כימית נוספת. צרפת הודיעה שלא תפעל נגד סוריה כל עוד אובמה לא פנה לקונגרס

אימג'בנק GettyImages

בריטניה שוללת לחלוטין התערבות צבאית בסוריה, גם במקרה של מתקפה כימית נוספת. שר החוץ וויליאם הייג אמר הבוקר (ראשון) כי "הפרלמנט אמר את דברו", וכי יהיה זה "בלתי מציאותי לנסות לשכנע מדי שבוע את בית המחוקקים לתמוך בפעולה צבאית".

בראיון לרשת סקיי, אמר הייג כי אם תתקיים הצבעה נוספת, הרי שהאופוזיציה לממשלה - מפלגת הלייבור - תיאלץ "לבחור בתפקיד פחות פלגני, ופחות אופורטוניסטי". לדבריו, הלייבור צריכים "לעשות חשבון נפש" אחרי שתרמו להפלת ההצעה של ראש הממשלה קמרון.

הייג התעקש שחרף פרישתה של בריטניה מהקואליציה הבינלאומית, לא חל כל שינוי ביחסים בינה ובין ארה"ב. הוא הבהיר כי לונדון גם לא שינתה את עמדתה בנוגע למשבר בסוריה, וכי היא תמשיך לספק לסורים סיוע הומניטרי.

שר החוץ של בריטניה וויליאם הייג. ינואר 2013. רויטרס
לא רואה טעם לפנות לפרלמנט כל שבוע. שר החוץ וויליאם הייג/רויטרס

מוקדם יותר היום, צרפת הבהירה כי אין בכוונתה לפעול נגד סוריה לפני שהנשיא ברק אובמה יפנה לקונגרס ויקבל החלטה. בכך הפכה פריז לחברה האחרונה בקואליציה הבינלאומית נגד סוריה שנסוגה מתקיפה מיידית.

שר הפנים מנואל ואלס אמר בראיון לרדיו הצרפתי כי "אנו לא יכולים לפעול לבד". דבריו מגיעים ברקע לחץ הולך וגובר על הנשיא פרנסואה הולנד להעלות את שאלת ההתערבות הצבאית להצבעה בפרלמנט בפריז. ואלס אמר כי "אנחנו נכנסים כעת לשלב אחר. זו תקופת המתנה ואנחנו חייבים לנצל אותה כדי שדברים ינועו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מטוסי ראפאל של חיל האוויר הצרפתי בדרכם למשימות הפצצה במאלי. ינואר 2013. רויטרס
מטוס ראפאל של חיל האוויר הצרפתי. יישאר על הקרקע בשלב זה/רויטרס

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, לעג בסוף השבוע לנשיא אובמה ולראש הממשלה קמרון, ואמר כי השניים "טיפסו על עץ גבוה ואינם יודעים כיצד לרדת ממנו". לדעתו, זו הסיבה שהשניים פנו לבתי המחוקקים בארצותיהם "כדי לחפש מוצא מהצרה שנכנסו אליה".

ג'עפרי, שהתראיין לטלוויזיה הסורית, אמר כי אובמה נתון ללחץ רב מצד הימין הקיצוני, מצד ה"נאו-ציונים", מצד ישראל ומצד טורקיה, כמו גם מצד כמה ממדינות ערב, אך אמר כי אובמה פעל היטב כשחיקה את רה"מ הבריטי דיוויד קמרון, כשהעביר לקונגרס את ההחלטה אם לתקוף את סוריה. "רק כך ירד קמרון מהעץ", אמר ג'עפרי.

לקריאה נוספת
אובמה: אפעל צבאית בסוריה - לאחר אישור הקונגרס
נשיא ארה"ב לא הפסיד במערכה, הוא רק דחה את הקץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully