וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מתגרה: "סוריה תתמודד עם כל תוקפנות חיצונית"

הנשיא הסורי אמר כי האיום לתקיפה לא יסיט אותו מלחימה בטרור – שבו תומכת ארה"ב. גם השגריר באו"ם לעג: "אובמה מחפש מוצא מהצרה אליה נכנס". קרי: "אסד הצטרף להיטלר"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

משיב אש – עוד לפני התקיפה: נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (ראשון) כי ארצו "מסוגלת להתמודד עם כל תוקפנות חיצונית", כך הוא צוטט הנשיא בטלוויזיה הממלכתית, שם דווח כי אמר זאת בפגישה עם משלחת של בכירים איראנים שהגיעה אתמול לארצו. "האיומים האמריקניים להוציא לפועל תקיפה לא תסיט את סוריה מהעקרונות שלה או מלחימתה בטרור, הנתמך על ידי מדינות שונות באזור ובמערב – בראש ובראשונה ארצות הברית".

מוקדם יותר היום אמר שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, כי נשיא ארה"ב וראש ממשלת בריטניה "טיפסו על עץ ואינם יודעים כיצד לרדת ממנו". לדעתו, זו הסיבה שהשניים פנו לבתי המחוקקים בארצותיהם "כדי לחפש מוצא מהצרה שנכנסו אליה".

ג'עפרי, שהתראיין בטלוויזיה הסורית, אמר כי אובמה נתון ללחץ רב מצד הימין הקיצוני, מצד ה"נאו-ציונים", מצד ישראל ומצד טורקיה, כמו גם מצד כמה ממדינות ערב, אך אמר כי אובמה פעל היטב כשחיקה את רה"מ הבריטי דיוויד קמרון, כשהעביר לקונגרס את ההחלטה אם לתקוף את סוריה. "רק כך ירד קמרון מהעץ", אמר ג'עפרי.

שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי, אוגוסט 2013. GettyImages
השגריר הסורי ג'עפרי במטה האו"ם בניו יורק, שלשום/GettyImages

השגריר הסורי באו"ם טען כי כלי התקשורת משפיעה לרעה על שיקוליהם של המנהיגים במערב, וכי היא לוחצת עליהם לצאת למבצע צבאי נגד דמשק. בין היתר, ג'עפרי אמר כי כלי התקשורת מלאי רוח-קרב אפילו יותר מאשר מפקדי הצבא. כדוגמה הוא ציין את רשת CNN, שמתחה ביקורת על אובמה ודיווחה כי הוא "מהסס ומשנה את דעתו", אחרי נאומו אמש בבית הלבן.

ג'עפרי שיגר הבוקר מכתבים למזכיר האו"ם באן קי-מון, ולנשיאה הזמנית של מועצת הביטחון, שגרירת ארגנטינה מריה כריסטיאנה פרסבל. לדבריו, יש "מערכה של מדינות זרות שמנסות להאשים את סוריה בשימוש בנשק כימי", והוא האשים את שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בפברוק ראיות כתירוץ לתקיפה בסוריה, תוך עקיפה של מועצת הביטחון.

בתוך כך, הביטאון הסורי "אל-תוורה", המשמש שופר למשטר בדמשק, קבע הבוקר בכותרתו כי החלטתו של אובמה לפנות לקונגרס מסמלת את "תחילת הנסיגה ההיסטורית של אמריקה". בעיתון נכתב כי "בין אם הקונגרס ייתן אור אדום או אור ירוק למתקפה, ובין אם הסיכויים למלחמה גברו או התפוגגו, אובמה הכריז אתמול - תוך הולכת שולל או ברמיזה - על תחילת הנסיגה האמריקנית".

ומנגד, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר היום כי בדיקות שנלקחו מהאזור שנפגע במתקפה הכימית ב-21 באוגוסט הוכיחו כי נעשה שימוש בגז מסוג סארין. בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC אמר קרי כי אסד "מצטרף כעת לרשימה שבה נמצאים אדולף היטלר וסדאם חוסיין שהשתמשו בנשק כימי בעתות מלחמה". באשר להחלטת אובמה לבקש את אישור הקונגרס לפעולה צבאית מוגבלת, הביע קרי ביטחון כי המחוקקים "יעשו את הדבר הנכון".

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות נוספות
מהם הסיכויים של אובמה לזכות ברוב בקונגרס להצבעה?
אובמה: החלטתי לפעול צבאית בסוריה, לאחר אישור הקונגרס
אובמה לא הפסיד במערכה, הוא רק דחה את הקץ // פרשנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully