וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו מן שלווה: "תקופת ההמתנה" ברחובות דמשק

לא מפחדים, לא עוזבים את הבית ולא אוגרים אוכל: נראה שהחשש מפני תקיפה בסוריה מאיים יותר על תושבי ישראל שמצטיידים בערכות מגן מאשר על תושבי דמשק, המשדרים שגרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעוד שהמערב דרוך לקראת תקיפה אפשרית בסוריה, ובישראל התורים לערכות המגן הולכים וגדלים, תושבי דמשק שומרים על רוגע ומספרים שאין להם כוונה לעזוב את בתיהם. "אם הם יתקפו אותנו, ואני מקווה שלא, אבל אם הם יתקפו אותנו, אני אשאר איתנה וכך גם משפחתי", אמרה פאתן, תושבת דמשק. "אינשאללה שכל הסורים יישארו איתנים ואחרי התקיפה בעזרת אללה נהיה חזקים יותר".

איום מפני מתקפה אווירית אפשרית שתובל על ידי ארה"ב מרחפת מעל עיר הבירה הסורית, אף שטרם התקבלה החלטה בנוגע לתגובת המערב על השימוש בנשק כימי נגד אזרחים במדינה. אך נראה כי שגרת היום-יום לא השתנתה.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
מוקדם מהמתוכנן: פקחי האו”ם יעזבו את סוריה בשבת
אלפים בעמדות החלוקה: תורי ענק בהמתנה לערכות המגן
”רוסיה תשלח ספינות קרב למזרח הים התיכון”

החיים בסוריה בזמן ההמתנה לתקיפה. AP
ממשיכים כרגיל. בית קפה בדמשק, אתמול/AP

התנועה ממשיכה כסדרה והנוסעים ממשיכים להשתמש בדרכים הקבועות בדרכם לעבודה, בעוד שאנשי הביטחון לוקחים הפסקות תה בצדי הדרך. מאמצי האבטחה לא הוגברו מסביב למבנים ממשלתיים בבירה, בהם הקבינט הסורי, משרד החוץ ותחנת הטלוויזיה הלאומית. לקוחות ממשיכים להגיע למכולות, אך אף אחד לא נראה אוגר אוכל לקראת מלחמה. "במשך שנתיים וחצי התנגדנו ואמריקה מאיימת עלינו", אמר מוחמד כמאל, תושב דמשק. "תודה לאל, העם חזק ולא מפחד, אללה מגן על סוריה והצבא שלנו חזק וההנהגה שלנו חזקה ובעזרת אללה שום דבר לא יקרה לנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תושבים בבריכת שחייה בדמשק. 23 באוגוסט 2013. AP
רוחצים בבריכה במרכז דמשק, כשברקע הדי פיצוצים מהקרבות/AP

נראה כי לאחר שנתיים של מלחמת אזרחים עקובה מדם, שהתישה אותם פיזית, נפשית וכלכלית, רוב תושבי דמשק נותרו אדישים לאיום של תקיפה צבאית זרה, ונראה כי חלקם אף מאמינים כי זה עדיין לא הזמן להיכנס לפאניקה: "זה לא מהווה איום עליי ועל משפחתי כרגע. משפחתי, חבריי וקרובי משפחתי לא הכינו שום תכנית למקרה של מתקפה", סיפרה פטימה מדמשק. "הדיווחים על תקיפה הפתיעו אותנו. אנו מצפים לפתרון מדיני. אבל עכשיו אנו מאוכזבים".

בבריכה במרכז דמשק מצא כתב של סוכנות אי-פי תושב בן 26 שנהנה מהשמש הקיצית. "החלק הזה במרכז דמשק הוא כמו פריז. אבל לא הולכים מעבר אליו", סיפר, כשברקע נשמעים הדי פיצוצים מהקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully