וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדם מהמתוכנן: פקחי האו"ם יעזבו את סוריה בשבת

הפקחים שאמורים היו לעזוב את סוריה ביום ראשון יסיימו את בדיקתם כבר ביום שישי וימריאו משם יום לאחר מכן. על פי דיווחים שונים, המערב המתין לעזיבתם בכדי לפתוח במתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר היום (חמישי) כי הפקחים מטעם הארגון, הנמצאים כעת על אדמת סוריה ובוחנים אם נעשה שם שימוש בנשק כימי, יעזבו את המקום מוקדם מהמתוכנן, בבוקר יום שבת. הפקחים אמורים היו לעזוב את סוריה ביום ראשון הקרוב. על פי דיווחים שונים, המערב המתין לעזיבת הפקחים בכדי לפתוח במתקפה צבאית נגד סוריה. באן ציין כי הם ימשיכו בבדיקתם עד יום שישי.

לקראת תקיפה בסוריה - עדכונים אחרונים
”רוסיה תשלח ספינות קרב למזרח הים התיכון”
אלפים בעמדות החלוקה: תורי ענק בהמתנה לערכות המגן
”לא יוצג ’אקדח מעשן’ שיקשור את אסד לטבח הכימי”

מורד סורי ליד ג'יפ של צוות פקחי האו"ם לחקירת שימוש נשק כימי. דמשק, אוגוסט 2013. רויטרס
מורד סורי ליד ג'יפ של פקחי האו"ם, אתמול/רויטרס

הבוקר פתחו הפקחים ביומם השלישי לחקירת השימוש בנשק כימי סמוך לדמשק. פעילים ורופאים באזורים המוחזקים על ידי המורדים סיפרו כי שישה כלי רכב של פקחי האו"ם צפויים להגיע לפרבר רוטה. עם פתיחת חקירתם ביום שני, זכו הפקחים ל"קבלת פנים" אלימה כשצלפים תקפו את רכביהם, בעוד שעשו את דרכם לכפר מעדמיה שמדרום-מערב לבירה הסורית. האו"ם הודיע כי לפחות ג'יפ אחד מהשישה שהיו בשיירה ניזוק והושבת, וכי יהיה צורך להחליפו בכלי רכב אחר.

בדיקת הפקחים החלה לאחר עיכוב של כמה ימים, עד ממשלת סוריה אישרה את צאתם של הפקחים לאזורים שנפגעו, "כדי להוכיח שהטענות על פגיעה באזרחים, בהם נשים וילדים, הן שקרים". ביום שני ביקר שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, את ההתמהמהות של המשטר הסורי במתן גישה לפקחי האו"ם לבחון את האתרים שדווח כי בוצעו בהם תקיפות כימיות: "האנושיות שלנו נפגעת לא רק מהפשע הזה, אלא גם מהניסיון הציני להסתיר אותו. בכל הזדמנות, השלטון ניסה לפגוע בשיתוף הפעולה עם העולם. דיברתי עם שר החוץ הסורי והבהרתי לו שאם אין להם משהו להסתיר, התגובה שלהם צריכה להיות מידית. במקום זאת, חמישה ימים סירב המשטר הסורי לתת גישה לפקחי האו"ם. במקום זאת, הם הסתירו והרסו ראיות. זו אינה התנהגות של שלטון שרוצה להוכיח שלא השתמש בנשק כימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully