וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ על דיוויד קמרון עשוי לעכב את התקיפה בסוריה

אף שהוא אינו מחויב לכך, ראש ממשלת בריטניה שואף לתמיכת הפרלמנט כולו למבצע הצבאי בסוריה. באן קי מון מבקש עוד 4 ימי חקירה ורוסיה וסין מסכלות הצבעה במועצת הביטחון

צילום: דניאל בוק, לע"מ, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

בריטניה נסוגה אמש (רביעי) מהטון התקיף שהובילה בימים האחרונים לגבי תקיפה בסוריה, והודיעה כי ייתכן שתנסה לפתור את המשבר באו"ם "במהלך הימים הקרובים".

אתמול בערב נטשו נציגי סין ורוסיה את הדיון שנערך במועצת הביטחון, בו הציגה בריטניה טיוטה למבצע צבאי בסוריה. לשתי המדינות זכות וטו על כל הצבעה במועצה, אך בעבר כבר יצאה ברית נאט"ו למבצעים צבאיים תוך עקיפת האו"ם.

ארצות הברית גינתה אמש את ההתנגדות הרוסית, ואמרה כי "עקשנותה של מוסקבה" מונעת כל התקדמות בנושא בציר הדיפלומטי. דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, אמרה כי "אין כל מוצא באופק, בגלל ההתנגדות של רוסיה לכל מהלך משמעותי של המועצה".

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא לוב, מרץ 2011. Stephen Chernin, AP
ארה"ב ובריטניה מעדיפות לפעול במנדט של מועצת הביטחון, אך מוכנות לעקוף אותה/AP, Stephen Chernin

בלונדון, אמר שר החוץ הבריטי וויליאם הייג כי "מועצת הביטחון צריכה להפגין אחריות" בנוגע למשבר בסוריה. עם זאת, הוא הבהיר כי אם המועצה לא תגיע לפתרון, הרי שבריטניה ובעלות בריתה יפעלו על דעת עצמן. "זו הפעם הראשונה במאה ה-21 שבה נעשה שימוש בנשק כימי, ואסור לנו לאפשר זאת", אמר, "אנחנו חייבים לפעול מול פשע נגד האנושות שכזה".

ככל הנראה, בריטניה מעדיפה גם לדחות את היציאה למבצע בשל משבר פוליטי בבית: ראש הממשלה, דיוויד קמרון, צפוי לכנס היום את הפרלמנט לדיון פגרה מיוחד, כדי לקבל את אישורו לתקיפה בסוריה. קמרון אינו זקוק לאישור הצירים כדי לפעול, אך הוא מעוניין לקבל תמיכה גדולה ככל שניתן למהלך הצבאי, שיהיה השני בלבד בכהונתו, והראשון מאז המלחמה בלוב. מתנגדיו ממפלגת הלייבור אמרו היום כי הם לא יתמכו בממשלה, כל עוד לא מוצו עד תום המאמצים לפתרון פוליטי במועצת הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. GettyImages
פניו למהלך איטי משחשב. ראש ממשלת בריטניה, קמרון/GettyImages

בפרלמנט תיערך שתי הצבעות: ההצבעה הראשונה תהיה על "תגובה הומניטרית חזקה" למשבר בסוריה. ההצבעה השנייה תתקיים רק אחרי שפקחי האו"ם יגישו את מסקנותיהם למזכ"ל האו"ם. הפקחים אינם צפויים לעזוב את סוריה לפני יום ראשון, לכן ייתכן שההצבעה השנייה בלונדון תיערך רק בתחילת השבוע הבא.

גם המזכ"ל באן קי-מון דוחק בבריטניה להמתין עוד כמה ימים. בכינוס במטה האו"ם בניו יורק אמר באן כי פקחי האו"ם לבחינת השימוש בנשק הכימי בסוריה זקוקים לעוד ארבעה ימים לפחות כדי להשלים את חקירתם - כלומר, לשהות בסוריה לפחות עד יום ראשון. "הפקחים עובדים קשה מאוד, תחת נסיבות מאוד מאוד מסוכנות", אמר.

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני שוחחו בטלפון, והביעו התנגדות למהלך צבאי נגד סוריה. מהקרמלין נמסר כי "יש צורך לחפש דרך שתוביל לפיתרון באמצעים פוליטיים ודיפלומטיים".



המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
"מכסים כל נקודה בישראל": אלה הטילים של אסד
סופרים לאחור לתקיפה בסוריה: מתי ישוגרו הטילים?
כאלף חיילי מילואים יגויסו לחיל האוויר ופיקוד העורף

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully