וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: ישראל לא ערוכה כראוי למלחמה לא-קונבנציונלית

28.8.2013 / 14:20

יו"ר הוועדה למוכנות העורף טוען כי נדרשים 150 מיליון שקלים נוספים על מנת להכין את העורף למלחמות ופיגועים. "כיום יש ערכות מגן ל-60% מהציבור. זה מחייב אותנו להתריע"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"בשנת 2013 אנחנו ערוכים חלקית למלחמה לא קונבנציונלית, וב-2014 אין היערכות כלל", כך הזהיר הבוקר (רביעי) יו"ר הוועדה למוכנות העורף של הכנסת, ח"כ אלי ישי (ש"ס). בתום דיון של ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון אמר ישי כי הממשלה ביטלה את התקציב המיועד לסעיף המכונה "סופת חול", ומשמעותו היערכות העורף למלחמות או פיגועי טרור בלתי קונבנציונליים.

השנה תוקצבה ההיערכות ללוחמה בלתי קונבנציונלית ב-200 מיליוני שקלים, וישי העריך בתדרוך עם כתבים כי נדרשים עוד כ-150 מיליון שקלים על מנת להביא למוכנות ראויה של העורף. מדובר בתקציב המיועד להצטיידות בערכות מגן, ייצור ערכות לילדים ובזריקות להתגוננות מפני תקיפה של חומרים לא קונבנציונליים. לדברי ישי, "כיום יש ערכות מגן ל-60% מהאוכלוסיה. אם תתקבל החלטה אפשר להגדיל את כמות הערכות ב-10% ויותר בתקופה הקרובה".

תחנת חלוקת ערכות מגן בת"א רגע לפני התקיפה האמריקאית בסוריה, אוגוסט 2013. דרור עינב
כיום יש ערכות מגן ל-60%". חלוקת ערכות מגן בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

ישי סיפר כי עם כניסתו לתפקיד יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף, התקיימו שורה של דיונים בנושא, והוסיף כי בשנת 2014 צפוי התקציב של "סופת חול" לעמוד על אפס שקלים. ישי כינה את ההחלטה לבטל את התקצוב ל-2014 "תמוהה", ואמר: "זה מחייב אותנו כוועדה שמפקחת לזעוק ולהתריע שהדברים האלה יהיו כמובן מסודרים". למרות זאת, ישי סייג את דבריו וקרא לציבור "לא להכנס לבהלה".

לדבריו, "לקראת תקציב המדינה שאושר לפני חודש ימים התקיים פה דיון ואז התרענו על כך שאין תקציב. למרבה הפלא כנסת ישראל הצביעה על תקציב אפס. מי שקובע תקציב זה הממשלה. אם היו קובעים תקציב של 60% הייתי מחריש. כולנו שומעים את הרוחות מהצפון זה מחייב אותנו בתקציב מלא, אם לא חלקי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully