וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: התערבות המערב בסוריה תהיה "אסון לאזור"

משה חי הגיגת

28.8.2013 / 11:38

המנהיג העליון של איראן אמר כי האזור כולו "הוא כמו מחסן של אבק שריפה ולכן עתידו בלתי ניתן לחיזוי". איראן הגבירה השבוע את איומיה בעוד שהמערב דן באפשרויותיו בסוריה

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: נפגעי גז רעיל, הבוקר בדמשק)

בעוד המערב מוסיף לדון באפשרויות התגובה בסוריה, איראן מוסיפה לאיים: המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר בפגישה השבועית עם חברי הממשלה החדשה בראשות הנשיא, חסן רוחאני, כי התערבות אמריקנית בסוריה תהיה "אסון לאזור". "התערבות של אמריקה תהיה אסון עבור האזור. האזור כולו הוא כמו מחסן של אבק שריפה ולכן עתידו בלתי ניתן לחיזוי", דברי חמינאי.

בד בבד הכחישה טהרן כי נשיא סוריה, בשאר אסד, נמלט אתמול לאיראן. דובר משרד החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י אמר לערוץ PressTV המקומי כי הדיווח "מגוחך".

מחוקק בכיר באיראן אמר אתמול כי אומות העולם "הולמות לחינם בתופי המלחמה", והזהיר מפני מבצע צבאי בסוריה שעלול לפגוע דווקא בישראל. חוסיין שייח אלאסלאם, סגן יו"ר המג'לס (הפרלמנט) לענייני חוץ, צוטט בסוכנות הידיעות "פארס" באומרו כי "אם תתרחש תקרית שכזו (מלחמה) הרי שהמשטר הציוני יהיה הקורבן הראשון שלה". הוא הדגיש בדבריו את היכולות הגבוהות של הצבא הסורי, ואמר כי הכוחות הנאמנים לבשאר אסד מסוגלים להשיב אש כבדה "ולכתוש את השטחים הכבושים".

יום קודם לכן הזהיר גם סגן הרמטכ"ל האיראני, הגנרל מסעוד ג'זאירי, כי מתקפה של כוחות המערב בסוריה - שעלולה לצאת לדרך בשל הדיווחים על המתקפה הכימית בדמשק - תישא בצדה "השלכות חמורות" לבית הלבן.

בראיון שפורסם אתמול, אמר נשיא סוריה, בשאר אסד, כי "ארצות הברית תיכשל בסוריה כפי שנכשלה בוויאטנם". בשיחה עם כתבים של העיתון הרוסי איזווסטיה, הוא הזהיר כי "מנהיגי מדינות העולם לא יצליחו להפוך את סוריה לבובה של המערב". היה זה הריאיון הראשון שהעניק אסד לתקשורת אחרי הדיווחים הנרחבים על המתקפה בדמשק בשבוע שעבר, שגבתה מאות הרוגים.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
חיל האוויר הגביר טיסות בשמי לבנון; הקבינט התכנס
”עשרות נפגעים במתקפת גז סמוך לדמשק”
”מפקד הנשק הכימי הסורי נדרש להסברים אחרי התקיפה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully