וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשרות נפגעים במתקפת גז סמוך לדמשק"

28.8.2013 / 8:28

בעוד המערב נערך לתקיפה בסוריה, באופוזיציה הסורית טוענים כי צבא אסד תקף בגז פעם נוספת - באותה שכונה בפאתי הבירה הסורית, שבה התרחשה התקיפה הכימית שעוררה את זעם העולם

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

עשרות בני אדם נפגעו הלילה מהפצצת גז לא-מזוהה מצד צבא אסד בשכונת ג'ובר שבפאתי דמשק – כך אמרו היום (רביעי) גורמי האופוזיציה הסורית לרשת אל-ג'זירה. על פי הדיווח, הנפגעים במקום סובלים מחנק, ובשלב זה לא ידוע על הרוגים. שכונת ג'ובר הותקפה בנשק כימי גם בשבוע שעבר.

"הגיעו אלינו עד עכשיו שישה נפגעים מגז כימי, אנחנו עדיין לא יודעים מהו עד עכשיו. אנחנו רואים פה מקרה של חנק קשה, העיניים שורפות", סיפר אדם, ככל הנראה רופא, שהגיע למקום האירוע.

במהלך הלילה נהרגו עוד 12 בני אדם בקרבות בין המורדים לצבא סוריה סמוך לחלב, שטענו כי נפגעו מפצצות זרחן ונפלם.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
”מפקד הנשק הכימי הסורי נדרש להסברים אחרי התקיפה”
”50 יעדי התקיפה בסוריה: בסיסי מסוקים ומחסני נשק”

שכונת ג'ובר

בדיוק שבוע חלף מאז התקיפה האחרונה בנשק כימי בסוריה בשכונות ג'ובר ומעדמיה, שעוררה את זעם המערב אשר נערך כעת לתגובה, ככל הנראה במתקפה צבאית. האופוזיציה הסורית דיווחה על מאות הרוגים באירוע, בהם ילדים.

המתקפה האחרונה התרחשה בעוד שפקחי האו"ם שוהים בסוריה ובוחנים את הראיות לשימוש בנשק כימי, לאחר דחייה ממושכת. צוות הפקחים הותקף לפני יומיים בדרכו מדמשק לעבר הכפר מעדמיה, שמדרום-מערב לבירה הסורית.

הבוקר פרסם המגזין האמריקני "פוריין פוליסי" כי שירותי המודיעין האמריקני יירטו שיחות טלפון בהולות בין גורם בכיר במשרד ההגנה הסורי למפקד יחידת הנשק הכימי, כאשר הגורם הממשלתי דורש ממפקד השטח תשובות באשר למתקפת גז עצבים בשבוע שעבר. השיחות יהוו ככל הנראה נדבך חשוב בדוח שהזמין הנשיא ברק אובמה בנושא, שלפי ה"וושינגטון פוסט" יפורסם כבר מחר.

יירוט שיחות הטלפון הבהולות אמנם מטילות את האחריות לטבח לשלטון בדמשק, אולם הן אינן עונות לשאלה מה היו הגורמים למתקפת הגז: האם מדובר בפעולה שיצאה משליטה על ידי אחד ממפקדי השטח? או שמא מדובר בצעד מפורש שביצע המשטר. "לא ברור מי נותן את ההוראה", אמר גורם מודיעיני אמריקני רשמי למגזין, "האם קיים אישור כללי לשימוש בנשק כזה או שמא נדרש אישור נקודתי לכל מקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully