וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לתקיפה: "הממשל הסורי החל לפנות מפקדות"

על פי דיווח של פעילי אופוזיציה, האתרים שפונו הם לפי ההערכות יעדי תקיפה אפשריים של המערב, בהם המפקדה של החטיבה הרביעית האחראית על מספר מתקפות בנשק כימי

צילום: דניאל בוק, לע"מ, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

למרות שהמערב טרם הודיע מה תהיה תגובתו לשימוש בנשק כימי בסוריה, פעילי אופוזיציה דיווחו היום (רביעי) לרשת אל-ערביה כי הממשל הסורי החל לפנות את המפקדות הצבאיות ומשרדי ממשלה מחשש ממתקפה צבאית נגדם. לדברי הפעילים, האתרים שפונו הם לפי ההערכות יעדי תקיפה אפשריים של המערב.

על פי הדיווח, משאיות פינו את המפקדה של החטיבה הרביעית והמרכזית היושבת מאחורי הר קאסיון שבדמשק, שככל הנראה הוציאה לפועל מתקפות כימיות, בהם אחת בשכונת רוטה.

לקראת תקיפה בסוריה - עדכונים שוטפים
חמינאי: התערבות המערב בסוריה תהיה ”אסון לאזור”
חיל האוויר הגביר טיסות בשמי לבנון; הקבינט התכנס
”מפקד הנשק הכימי הסורי נדרש להסברים אחרי התקיפה”

ספינה אמריקנית מול בסיס חיל הים של יוון וכוחות נאט"ו במפרץ סאודה, כרתים. AP
ספינה אמריקנית מול בסיס חיל הים של יוון וכוחות נאט"ו במפרץ סאודה, כרתים/AP

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הודיע היום בחשבון הטוויטר שלו כי יניח בפני מועצת הביטחון של האו"ם טיוטת החלטה המגנה את שימוש המשטר הסורי בנשק כימי נגד אזרחיו. קמרון כתב כי למועצת הביטחון "ישנה הזדמנות לעמוד בחובותיה כלפי סוריה".

ה"ניו יורק טיימס" ציטט אמש גורם אמריקני שמעורה בתכנית התקיפה, אמר כי היא כוללת פחות מ-50 אתרים שיופצצו, בהם בסיסי חיל אוויר מהם מוציאה הממשלה הסורית תקיפות מסוקים מייצור רוסי. רשימת האתרים כוללת אתרי פיקוד ושליטה, וכן מגוון אתרים לאחסון נשק קונבנציונלי.

לדברי הגורם, מתכנני התקיפה טענו כי למרות שמחסני הנשק הכימי הם "מטרות מפתות", יהיה זה מסוכן מדי להפציצם. "זה עסק מסובך", הסביר, הגורם "האינטרס שלנו הוא לאבטח את הנשק הכימי. אם אתה פוגע בבונקר המאחסן בתוכו נשק כימי לפתע יש לך נשק כימי בהישג יד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully