וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: במקרה של מתקפה - נכוון את האש כלפי ישראל

26.8.2013 / 19:05

עוזר שר ההסברה הסורי איים שבמקרה של תקיפה, הנשק יופנה קודם כל נגד ישראל, מאחר והיא עומדת מאחורי התוקפנות המערבית: "האזור כולו ייכנס לבריכת אש"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

עוזר שר ההסברה הסורי, חילף אל-מופתח, אמר היום (שני) כי בידי המדינה נשק אסטרטגי וכי היא מסוגלת להגיב על התקפות מערביות נגדה. לדבריו, הנשק האסטרטגי מופנה קודם כל נגד ישראל מאחר ודמשק מחשיבה אותה כמי שעומדת מאחורי התוקפנות המערבית. עוד הוסיף: "אם תהיה תוקפנות שכזו (מהמערב) מטרתנו תהיה לפגוע בכל הגורמים המעורבים. לבנון, סוריה, עיראק ואיראן - כל המדינות הללו יגיבו על תוקפנות שכזו".

אל-מופתח הוסיף כי אם "אמריקה או ישראל יטעו וינסו לנצל את 'התירוץ' הכימי, ייכנס האזור כולו לבריכת אש שלא תסתיים ותשפיע על הביטחון העולמי ולא רק על האזורי. התקפה שכזו תהיה טעות קטלנית מצדו של הנשיא האמריקני, ברק אובמה, שנכנס לתפקידו תחת הכותרת של 'דיאלוג עם עמי העולם'".

נפגעים מתקיפה לכאורה של נשק כימי בכפר סקבא, פרבר של דמשק. 21 באוגוסט 2013. רויטרס
פצועים לכאורה מההתקפה הכימית בסוריה בשבוע שעבר/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר מחוקק בכיר באיראן כי אומות העולם "הולמות לחינם בתופי המלחמה", והזהיר אף הוא מפני מבצע צבאי בסוריה, שעלול לפגוע דווקא בישראל. חוסיין שייח אל-אסלאם, סגן יו"ר המג'לס (הפרלמנט) לענייני חוץ, צוטט בסוכנות הידיעות "פארס" באומרו כי "אם תתרחש תקרית שכזו (מלחמה) הרי שהמשטר הציוני יהיה הקורבן הראשון שלה". הוא הדגיש בדבריו את היכולות הגבוהות של הצבא הסורי, ואמר כי הכוחות הנאמנים לבשאר אסד מסוגלים להשיב אש כבדה "ולכתוש את השטחים הכבושים".

גם נשיא סוריה התייחס בראיון שפורסם הבוקר למתקפה אפשרית נגד ארצו כי "ארצות הברית תיכשל בסוריה כפי שנכשלה בוויאטנם". בשיחה עם כתבים של העיתון הרוסי איזווסטיה, הוא הזהיר שמנהיגי מדינות העולם "לא יצליחו להפוך את סוריה לבובה של המערב". היה זה הריאיון הראשון שהעניק אסד לתקשורת אחרי הדיווחים הנרחבים על המתקפה בדמשק בשבוע שעבר, שגבתה מאות הרוגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully