וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "אין לנו תכניות לצאת למלחמה עם אף אחד"

26.8.2013 / 17:16

שר החוץ הרוסי הזהיר את המערב שלא לצאת למבצע בסוריה ללא אישור האו"ם וקרא שלא ללכת ב"נתיב המסוכן" בו הלכו בעבר. במקביל, פקחי האו"ם החלו לבחון ראיות לשימוש בנשק כימי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

רוסיה הזהירה היום (שני) את מעצמות המערב מפני כל התערבות צבאית בסוריה והדגישה כי יציאה למבצע ללא אישור האו"ם תהיה הפרה חמורה של החוק הבינלאומי. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי למוסקבה אין כוונה להיגרר לעימות צבאי בגלל מלחמת האזרחים בסוריה, ושוושינגטון ובנות בריתה יחזרו על "שגיאות העבר" אם הן יתערבו בענייניה של סוריה.

"השימוש בכוח ללא אישור מועצת הביטחון של האו"ם יהיה הפרה חמורה של החוק הבינלאומי", אמר לברוב במסיבת עיתונאים בה התייחס להאשמות של כוחות המורדים בסוריה כי צבא אסד עשה שימוש בנשק כימי. רוסיה היא בעלת בריתה המרכזית של נשיא סוריה, בשאר אסד, אחת מספקיות הנשק המרכזיות של צבאו המחזיקה בזכות וטו במועצת הביטחון.

לברוב הביע דאגה בנוגע להצהרות לפיהן לנאט"ו הזכות להתערב בנעשה בסוריה במקרה של מתקפה כימית, ללא אישור האו"ם ואמר כי שימוש בכוח שלא אושר עלול להחמיר את המצב "באופן חד". הוא קרא למערב שלא ללכת ב"נתיב המסוכן" בו הלכו כמה פעמים בעבר, והוסיף: "אין לנו תכניות לצאת למלחמה עם אף אחד". "אם מישהו חושב שהפצצת והריסה התשתית הצבאית של הצבא הסורי תותיר את שדה הקרב עם יתרון למתנגדי המשטר – זו אשליה", אמר לברוב.

פקחי האו"ם בוחנים ראיות לשימוש בנשק כימי

דבריו של שר החוץ הרוסי נאמרו בעוד שצוות פקחי האו"ם הגיע לבית חולים מאולתר בכפר מעדמיה שמדרום-מערב לדמשק, ראיין פצועים שנפגעו לכאורה במתקפה הכימית, נטל דגימות מכמה מהפצועים ושוחח עם רופאים במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פקחי האו"ם במעדמיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם הגעתם, צלפים ארבו להם ולפחות ג'יפ אחד מהשישה שהיו בשיירה ניזוק והושבת, והיה צורך להחליפו בכלי רכב אחר. בסרטון שהועלה לרשת, האשימו המורדים הסורים את אנשי הבטח"א - לשכת המודיעין של חיל האוויר - באחריות לירי. מנגד, הטלוויזיה הסורית הטילה על המורדים את האחריות לירי, והודיעה כי היא תדאג לבטיחותם של הפקחים. בשל הירי, משימת הפקחים הושהתה זמנית והם נאלצו לחזור למחסום של הצבא הסורי. לאחר מכן המשיכו בדרכם.

לאחר עיכוב של כמה ימים, ממשלת סוריה אישרה את צאתם של הפקחים לאזורים שנפגעו, "כדי להוכיח שהטענות על פגיעה באזרחים, בהם נשים וילדים, הן שקרים". אפשר כי גם אם נעשה שימוש בנשק כימי, לא יצליחו הפקחים לאתר את שאריותיו. ראלף טראפ, מומחה לפירוק מנשק שעבד בעבר עבור הארגון לאיסור על נשק כימי הסביר כי עקבות של חומרים כימיים על הקרקע כבר היטשטשו בשל הזמן שעבר. הוא ציין כי זה יהיה קשה גם לאתר עקבות של כימיקלים בשתן של הקורבנות כי הם מתפוגגים תוך ימים ספורים אך בדגימות דם אולי עדיין יהיה ניתן למצוא עקבות גם שבועות לאחר המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully