וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין על סוריה: "מי שיתקוף אותנו ייענה בתגובה קשה"

גלעד גרוסמן

26.8.2013 / 11:40

בשולי ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז ואתר וואלה! חדשות, התייחס סגן שר החוץ למצב בסוריה, והדגיש: "למי שרוצה לתקוף – כדאי לחשוב פעמיים"

מערכת וואלה!

"כל מי שיתקוף אותנו ייענה בתגובה קשה", כך אמר הבוקר (שני) סגן שר החוץ, ח"כ זאב אלקין, בהתייחסו למתיחות עם בסוריה. "מדינת ישראל לא צריכה לתת הערכות, העמדה שלנו בנושא הסורי ברורה, נעשים שם מעשים קשים שצריך לעצור אותם". את הדברים אמר אלקין לוואלה! חדשות במסגרת ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז ואתר וואלה! חדשות במלון אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לדבריו, ישראל נמצאת בקשר הדוק מאוד עם ארצות הברית, והיא תחליט מה שתחליט ללא מעורבות ישראלית. "מדינת ישראל תגן על עצמה, אם מישהו יתקוף אותנו נדע להגן על עצמנו. גם אסד יודע את זה", הדגיש אלקין. "אם מדינת ישראל תותקף, היא תענה בכל האמצעים העומדים לרשותה ולכן לכל אחד שרוצה לתקוף – כדאי לחשוב פעמיים".

אלקין, המשמש כיו"ר המושב הראשון בוועידת המשפט פתח את הפאנל בשאלות הנוגעות לתפקיד ועדי העובדים. "האם צריך את ועד העובדים?" לדבריו, התשובה הטבעית היא לכאורה לא, "אבל המציאות כאן היא שבמדינת ישראל אין מנוס מוועד העובדים. בלי השביתה לא היינו מדברים עם העובדים". בנוגע לשביתה במשרד החוץ, אמר: "שר החוץ האמיתי הוא אדלר (נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר השופט סטיב אדלר, שמשמש כמפשר בסכסוך העובדים במשרד החוץ – ג.ג). הוא יחליט מתי יהיו עיצומים ומתי לא".

לדברי אלקין, המאבק במשרד החוץ מוצדק בעיקרו והוביל להידברות, אולם הוועד לא ידע את מגבלות הכוח והוביל לפגיעה במעמד המשרד והעובדים. "הרבה ישראלים נתקעו בלי דרכונים וכאן הם עברו את הגבול. לא יכול להיות שאזרחים יהיו אסירי ציון בחול", אמר. הוא סיפר כי בגלל העיצומים במשרד חוץ, בישראל לא היו ערים לחרם האירופי.

"לא מעוניינים לנהל את החברה"

ח"כ חיים כץ, יו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית ויו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, הסביר כי הוא אינו מעוניין לנהל את החברה. "מבחינתו הלקוח זה קו אדום. ביום שנפגע בלקוחות לא תהיה לנו פרנסה. אנחנו מנצלים את הגודל שלנו כדי להביא הסכמים טובים בתחום הרווחה". ח"כ כץ התייחס לנושא הנמלים, ואמר כי אין שום סיבה שנמל ישבות כל כך הרבה פעמים. "העסק לא עובד נכון", אמר, אך ציין: "יש הפרזה בכוחם של ועדי העובדים בנמלים".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן, דיבר אף הוא, ואמר: "עכשיו יש תופעה חדשה: הוועדים אשמים בכל. רבין היה קורא לזה גילולי פר". הוא ציין כי הוא מאמין בכלכלה תחרותית, אבל נוצר מצב שבו המנהלים שאומרים ש"רק נשבור את הוועדים ונגיע לקפיטליזם הנאור שאנו רוצים". לדבריו, הבעיה הכללית של ישראל היא המשילות. "הבעיה היא חוסר מנהיגות ומשילות. חלק מהשרים רוצים להתקוטט", אמר. "בנמלים, אם הייתה פחות התלהמות אפשר היה לסגור דיל".

הנשיא בדימוס של בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, טוען כי הוועדים, כמו ההסתדרות, מבצעים את תפקידם ומנסים להשיג את מבוקשם. "אם עובדים רוצים להתארגן זו זכותם, ולא צריך לפחד מזה. מצד שני, ההנהלות מנסות לנהל את העסק והעובדים צריכים לכבד את זה. העיקרון צריך להיות של שיתוף פעולה לטובת מקום העבודה, כדי שכולם ירוויחו ויקבלו את התנאים הטובים ביותר". הבעיה, לטענתו, היא כאשר אחד מהם, או שניהם, לא פועלים לטובת המפעל ואז שניהם סובלים. "אחת הבעיות הקשות של מקומות העבודה הבעייתיים כמו הנמלים, היא שיש יותר מדי מינויים פוליטיים ואז האנשים הלא נכונים מגיעים לתפקידי ניהול", הוסיף.

ועידת המשפט-פאנל מי מפחד מוועדי עובדים. דרור עינב
הפאנל הראשון בוועידה/דרור עינב

הפאנל הראשון של הוועידה המסורתית, המתקיימת השנה בחסות אתר וואלה! חדשות במלון אינטרקונטיננטל בתל אביב, התקיים תחת הכותרת "מי מפחד מוועדי עובדים? – הזכות להתארגן בסימן שאלה!". את המושב הנחה העורך הראשי של וואלה!, ינון מגל ועו"ד גלעד ברנע, חבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בישראל.

כמו כן, השתתפו במושב שר התחבורה, ישראל כץ, שהמאבק של עובדי הרכבת שתחת משרדו הביאה להשבתת הקווים בתחילת החודש; חבר הכנסת חיים כץ; השופט בדימוס סטיב אדלר – נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר; ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת; עו"ד דני אליגון, יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין בישראל ועו"ד נחום פינברג ממשרד עורכי הדין נ. פינברג ושות'.

כאמור, מדובר במושב הראשון מתוך חמישה שישודרו במלואם בוואלה! חדשות לאורך כל היום. בכינוס משתתפים בכירים במערכת המשפט, שרים וחברי כנסת וחוקרי משטרה בכירים. היום יינעל בשעה 16:30 בטקס פתיחת שנת המשפט, בהשתתפות שרת המשפטים, ציפי לבני, נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, פרקליט המדינה, משה לדור והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

לוח זמנים לוועידה:

12:00 – 13:30: מושב בנושא הדחת ראש ממשלה מכהן – האם יש לאמץ את החוק הצרפתי?

12:00 – 13:30: מושב בנושא ראשי ערים בישראל תחת חקירה – הזיקה בין תרומות כספיות לשחיתות

14:30 – 16:00: מושב בנושא סוביודיצה – עיקרון פומביות ההליך המשפטי ויחסי הגומלין בין התקשורת לבית המשפט

14:30 – 16:00: מושב בנושא האח הגדול בישראל – הזכות לפרטיות אל מול ביטחון הציבור והאזנות הסתר

16:30: טקס פתיחת שנת המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully