וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניהו: שגלנט יעיד, כך יתברר מדוע בוטל מינויו

גלעד גרוסמן

26.8.2013 / 12:02

דובר צה"ל לשעבר הבהיר שאינו מתנגד שהאלוף במיל' ימסור עדות במסגרת טיעוני ההגנה בתביעת הדיבה שלו נגד מקאן-אריקסון: "חשוב שייחקר נגדית, כך יתברר מדוע לא מונה לרמטכ"ל"

דובר צה"ל לשעבר, תא"ל (במיל) אבי בניהו, הודיע הבוקר (שני) לבית משפט השלום בלוד, כי אינו מתנגד שאלוף במיל' יואב גלנט ימסור עדות במסגרת הדיון בתביעה שהגיש בניהו נגד העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"הארץ" ומשרד הפרסום מקאן-אריקסון.

את תביעת הדיבה הגיש בניהו בעקבות פרסום מודעות בשני העיתונים תחת הכותרת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)", בהן הואשם, לצד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי וקצינים נוספים, בניסיון לחתור תחת הדרג המדיני, במסגרת פעילותם לסכל את מינויו של גלנט, המועמד המועדף על שר הביטחון דאז אהוד ברק, לתפקיד הרמטכ"ל. במסגרת זאת, נטען, הפיצו את המסמך המזויף שנודע בתחילה כ"מסמך גלנט" משום שתכנן לכאורה קמפיין לשיווקו של האחרון לתפקיד הרמטכ"ל, אך בהמשך זכה לכינוי "מסמך הרפז", על שם האיש המואשם בכתיבתו, מקורבו של אשכנזי, סא"ל במיל' בועז הרפז. יש לציין כי הרפז טען, בתצהיר שהגיש לפני כשנה במסגרת חקירת מבקר המדינה בפרשה, כי הכפשת גלנט הייתה רעיון של בניהו.

באמצעות פרקליטיו, עו"ד איל רוזובסקי, עו"ד ערן שמעוני ועו"ד דלית קדוש, הבהיר היום בניהו כי אינו מתנגד לזימונו לעדות של גלנט מטעם ההגנה. "בניהו מתנגד לזימון עדים סיטוני שמבקשת מקאן כדי לסרבל ולהאריך את ההליך", הוסבר בהודעה מטעמו, "אך הוא בירך על זימונו של גלנט (אשר סביב ביטול כהונתו כרמטכ"ל נסוב התיק)". עוד הבהיר בניהו: "חשוב שגלנט ייחקר נגדית, כדי שניתן יהיה לברר את הסיבות שהביאו את הממשלה לבטל את מינויו כרמטכ"ל". יוזכר כי מינויו של גלנט בוטל בפברואר 2010 בעקבות פרסום חוות דעת של מבקר המדינה שמצאה כי עבר על החוק במסגרת בנייה לא חוקית בביתו במושב אחיקם. גלנט עצמו הכחיש כי זו הייתה הסיבה לביטול המינוי.

בשבוע שעבר הודה לראשונה מנכ"ל מקאן-אריקסון, אילן שילוח, כי הוא הזמין את המודעה המדוברת בגנות אשכנזי, בניהו ומקורביהם. לטענתו, עשה זאת ללא שום היכרות עם ברק או גלנט, אלא רק כ"אזרח מודאג" בעקבות הפרסומים בפרשה בתקשורת. בעקבות זאת, הודיע בניהו כי יצרף את שילוח לכתב התביעה כנתבע אישי. במסגרת טיעוני ההגנה, הגיש אהוד ברק בתחילת החודש תצהיר לבית המשפט, בו גיבה באופן מלא את הטענות שהופיעו במודעות, ואף קבע כי אשכנזי ואנשיו "פעלו באופן עברייני". אשכנזי לא נותר חייב וטען בתגובה כי דווקא התנהלותו של ברק היא שפגעה בצבא, וקרא לחקור אותה.

מטעם חברת מקאן-אריקסון נמסר היום בתגובה להודעתו של בניהו: "בניהו מנסה להשיק ככל הנראה פורמט חדש של משפט ללא עדים. מכיוון שהוא אינו מעוניין שהאמת תצא לאור, מנסה בניהו להסיט את הדיון מהחשדות החמורים להתנהלות חתרנית ובלתי-לגיטימית של הדרג הצבאי הבכיר ביותר - הרמטכ"ל, עוזרו ודוברו - נגד הדרג המדיני והאלוף גלנט, אל דיון בשאלת ביטול מינויו של האלוף גלנט. התנהלות חתרנית זו היא שעומדת לדיון בתיק, ולא השאלה האם מוצדק וראוי היה למנות את האלוף גלנט לרמטכ"ל. המהות אשר עומדת לדיון היא זו אשר הניעה את היועץ המשפטי לממשלה להורות באחרונה על חידוש והרחבת החקירה הפלילית בפרשה בכללותה, כאשר בניהו עומד בפני חקירה פלילית חמורה בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים".

עוד בפרשת הרפז:
בניהו נגד מקאן-אריקסון: "מנהלים קרקס תקשורתי"
ארי שביט VS רזי ברקאי: "בגל"צ הייתם עיוורים למה שהתרחש"
"בניהו התנהג כיועץ פוליטי ותדמיתי כדי לפגוע במעמד ברק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully