וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וברק החליטו: גלנט לא יהיה רמטכ"ל

פנחס וולף, יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

1.2.2011 / 19:49

לאחר הודעת היועמ"ש כי ספק אם ראוי ערכית למנות את גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, הודיעו רה"מ ושר הביטחון כי יפעלו לביטול המינוי. עוד נמסר, כי יאיר נוה ימונה לרמטכ"ל למשך 60 ימים

רעידת אדמה בצה"ל: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק החליטו הערב (שלישי) לבטל את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ה-20. בנוסף, הוחלט כי ביום חמישי יביא שר הביטחון ברק הצעה לממשלה למנות את סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נוה לרמטכ"ל זמני בפועל למשך 60 יום.

החלטת נתניהו וברק התקבלה בעקבות התשובה שמסר מוקדם יותר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע לעתירות שהוגשו נגד מינוי של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. עו"ד וינשטיין מסר לבג"ץ כי "קיימים קשיים משמעותיים באשר לסבירותה של ההחלטה למנות את האלוף יואב גלנט לתפקיד רמטכ"ל וכי קיים ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר בעינה את ההחלטה בדבר המינוי". עם זאת, ציין עו"ד וינשטיין כי "ההחלטה בעניין מינוי רמטכ"ל כוללת גם שיקולים ביטחוניים, מדיניים, מקצועיים וכיוצא בזה, המצויים בגדר סמכותה של הממשלה, והיא המוסמכת לקבל את ההחלטה הסופית בעניין ולאחר שקילת מכלול השיקולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שפרסמה לשכת שר הביטחון נאמר כי "נתניהו וברק שוחחו הערב עם האלוף גלנט והביעו בפניו את הערכתם אליו כמפקד ולוחם שמכוח כישוריו והישגיו נבחר להיות רמטכ"ל. ואולם, לאור המצב שנוצר לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה והמשמעויות העולות ממנה, הגיעו ראש הממשלה ושר הביטחון למסקנה שלא נותרה ברירה אלא לפעול לביטול המינוי ולהתנעה מחדש של הליך בחירת הרמטכ"ל הבא". עוד נמסר כי בתוך התקופה שבה ישמש האלוף נוה כרמטכ"ל הזמני, יושלם תהליך הבחירה של הרמטכ"ל הבא.

היועץ המשפטי הביא את הדברים שמסר לבג"ץ לידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק והבהיר להם כי "בכל מקרה, משקיימת כיום תשתית נתונים רחבה ומעודכנת מזו שהייתה בפני הממשלה בעת שאישרה את המינוי, כמו גם בפני הוועדה המייעצת לעניין תפקידים בכירים (ועדת טירקל. ג.ג), חייבים הגורמים המוסמכים המופקדים על מינוי הרמטכ"ל ובראש ובראשונה ראש הממשלה ושר הביטחון, לשוב ולהידרש לנושא, על מנת שיוכלו לשקול את מכלול נסיבות העניין ולקבל החלטה מושכלת".

בתוך כך, תנועת "יש גבול" וקבוצה של אנשי שמאל הודיעו כי יפנו מחר לבג"ץ בבקשה להוציא צו ביניים שימנע את מינויו של האלוף יאיר נוה לתפקיד הרמטכ"ל הזמני עד שתתברר העתירה שהגישו נגד מינויו. לטענתם, קיים חשד למעורבותו של נוה בעבירות על החוק הבינלאומי. על פי ההערכות, העתירה לא תוביל לביטול מינויו של נוה. זאת נוכח העובדה כי גם הפרקליט הצבאי הראשי וגם היועמ"ש לשעבר מני מזוז קבעו כבר בעבר כי נוה לא עבר על החוק הישראלי או הבינלאומי בכל הקשור לחיסולים ממוקדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully