וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בעבודה: המועמדים יתאחדו נגד יחימוביץ'?

25.8.2013 / 22:31

יו"ר המפלגה הודיעה רשמית על כוונתה להתמודד על ראשות המפלגה בבחירות שיתקיימו ב-21 בנובמבר. הרצוג, שצפוי להכריז על מועמדותו מחר, פועל לצרף לשורותיו את כבל ומרגלית

המרוץ לראשות מפלגת העבודה מתעורר לחיים: חמישה שבועות מאז הוכרז רשמית על קיום הפריימריז במפלגה, הודיעה הערב (ראשון) רשמית יושבת הראש, שלי יחימוביץ', על כוונתה להתמודד לכהונה נוספת. מחר הוא המועד האחרון להגשת טופסי המועמדות, ומול יחימוביץ' מתארגן מחנה בהובלת יו"ר הסיעה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שצפוי להודיע מחר בשעה 10:00 בבוקר על התמודדותו לתפקיד.

מאחורי הרצוג צפוי להתייצב גם חבר הכנסת איתן כבל, שדחה הצעה מיחימוביץ' לשמש מספר 2 במפלגה בתמורה לכך שיודיע על תמיכה בה. במחנה הרצוג מפעילים מכבש לחצים גם על ח"כ אראל מרגלית, כדי שלא יודיע על התמודדות ויחבור להרצוג. גורמים במפלגה העריכו הערב כי מרגלית יתרצה בסופו של דבר ויוותר על ההתמודדות, לנוכח סיכוייו הנמוכים להיבחר לתפקיד.

מאחורי יחימוביץ' צפויים להתייצב שישה חברי כנסת: מיקי רוזנטל, משה מזרחי, נחמן שי, סתיו שפיר, מיכל בירן ואבישי ברוורמן. בבחירות, שייערכו ב-21 בנובמבר, צפויים להשתתף 60 אלף מתפקדים. משמעות קיום הפריימריז במועד זה – שעליו הוחלט בוועידת המפלגה בתחילת החודש - היא שאין טעם לאיש מן המועמדים לפקוד תומכים חדשים למפלגה, כיוון שנדרשים שישה חודשי חברות בטרם ניתנת למתפקד זכות הצבעה בבחירות המקדימות.

ועידת מפלגת העבודה מצביעה על הקדמת הפריימריז, אוגוסט 2013. דרור עינב
מי יהיה מנהיגה הבא של המפלגה הגדולה באופוזיציה?/דרור עינב

סקר שפורסם לפני כחודש בעיתון "הארץ", שנערך בין מצביעי מפלגת העבודה, העלה כי 48% תומכים ביחימוביץ', 24% בהרצוג, 7% בכבל ו-5% במרגלית. עם זאת, יש לציין כי לא מדובר בסקר של מתפקדי המפלגה, אלא של תומכי המפלגה בציבור הכללי.

בחודש שעבר קיבלו פעילי המפלגה למכשירים הסלולריים שלהם הודעה בוטה ולפיה "כדי להעיף את שלי יחימוביץ' ואת חיליק בר חייבים לחתום על דרישה להצבעה חשאית". לא ברור מי עומד מאחורי ההודעה שנשלחה, וניסיונות לחייג למספר נתקלו בקו מנותק.

הפריימריז בעבודה - עוד בנושא
הישג ליחימוביץ’: הפריימריז בעבודה - ב-21 בנובמבר
דעה: פריימריז בעבודה: לא מספיק לבחור מנהיג
המרוץ בעבודה מתלכלך: הודעות אנונימיות נגד שלי

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully