וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג ליחימוביץ': הפריימריז בעבודה - ב-21 בנובמבר

2.8.2013 / 14:16

בתום קרב צמוד, חברי ועידת המפלגה הצביעו בעד התאריך שהציעה היו"ר. המשמעות היא שלמתמודדים נגדה אין טעם לפקוד תומכים, שכן הם לא יוכלו להצביע בפריימריז

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

ניצחון ליחימוביץ': חברי ועידת העבודה הצביעו היום (שישי) בעד הצעתה של היו"ר, שלי יחימוביץ', לקיים את הבחירות המקדימות ב-21 בנובמבר - כך עולה מספירת הקולות, ולפיה 576 תמכו בהצעה לעומת 533 שהתנגדו. ההצבעה, שנערכה בגני התערוכה בתל אביב, נעשתה בחשאי על פי דרישתם של חברי הכנסת איתן כבל, יצחק הרצוג ואראל מרגלית, ששוקלים גם הם להתמודד על ראשות המפלגה, אך על אף הקרב הצמוד, הדבר לא מנע מיחימוביץ' לקבל את תמיכת החברים.

יחימוביץ' בחרה את התאריך לבחירות המקדימות, לדבריה, "כדי לסיים עם ההתכתשויות הפנימיות כמה שיותר מהר". משמעות קיום הפריימריז במועד זה הוא שאין טעם לאיש מן המועמדים לפקוד תומכים חדשים למפלגה, כיוון שנדרשים שישה חודשי חברות בטרם ניתנת למתפקד זכות הצבעה בבחירות המקדימות.

ועידת מפלגת העבודה, אוגוסט 2013. דרור עינב
ועידת מפלגת העבודה, היום/דרור עינב

המפסידים העיקריים מההחלטה הם, כאמור, הרצוג, כבל ומרגלית, אשר ביקשו, בשיתוף יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לקיים את הבחירות בינואר או במרץ 2014, וכן לאפשר להם לפקוד חברים חדשים למפלגה עד סוף חודש אוקטובר. עוד בטרם התקבלה ההחלטה, הגיבו בסביבת יחימוביץ' בלגלוג על רצונם של השלושה לדחות את תאריך הבחירות, ואמרו כי היא מעידה על חולשתם בקרב המתפקדים: "איפה נראה דבר כזה שאופוזיציה פנימית נאבקת לדחות בחירות?", אמרו מקורבים ליו"ר.

אתמול קיבל בית המשפט את בקשתם של שלושת חברי הכנסת לקיים היום הצבעה חשאית בוועידת המפלגה על תאריך הבחירות ועל פתיחת המפקד. זאת, לאחר שהשלושה אספו למעלה מ-700 חתימות של חברי ועידה הדרושות לקיום הצבעה בקלפיות ולא בהרמת יד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"מי שיוכיח מנהיגותו ייבחר"

"אף אחד לא רוצה פריימריז שיימשכו שבעה חודשים", אמרה יחימוביץ' בדברים שנשאה בוועידה לפני ההצבעה. "זה לא נכון, זה לא בריא. יש לנו כל כך הרבה משימות חשובות. אנחנו מביאים הצבעה שמאפשרת למועמדים מבחוץ להתמודד ופותחים את שורותינו, ובו בזמן אנחנו נותנים את כל הכלים לכל האחרים – כבל, הרצוג ומרגלית, להוכיח מה שהייתה להם הזדמנות להוכיח - את מנהיגותם, את היכולת להוביל ואת קור הרוח ויכולת ההובלה". לדבריה, יש ארבעה חודשים לעשות את זה, ומי שיעשה את זה יזכה באמון חברי המפלגה וייבחר לראשות המפלגה.

לפני ההצבעה עלה ח"כ יצחק הרצוג לנמק את בקשתו לדחות את תאריך הבחירות ולפתוח את המפקד: "בחודשים האחרונים אני רואה הרבה פרצופים עגומים ושפופים של אנשים שאיבדו את התקווה, שחושבים שאם הפעם לא הפכנו לכוח מוביל זה לא יקרה. רבין לא פחד מהמדיני ולא שכח להיות חברתי. שני עשורים יותר מאוחר יש ממשלת ימין שנגררת לתהליך מדיני, יש סדקים בקואליציה. הציבור מבין שהדנונים והחוטובלים לא יובילו לשלום". לדבריו, מפלגת העבודה הפכה למפלגת נישה צרה, לא מי שרואה את עצמה כמועמדת לשלטון. "השאלה איזו מפלגה תהיה: ראש תנועת המחאה או מפלגה שמתמודדת על הנהגת המדינה".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ועידת מפלגת העבודה, אוגוסט 2013. דרור עינב
"אף אחד לא רוצה פריימריז שיימשכו שבעה חודשים". יחימוביץ' בנאומה בוועידה/דרור עינב

ח"כ איתן כבל דיבר אף הוא ותקף בחריפות את יחימוביץ'. "לא באתי לדבר על שלי ולמה היא נכשלה, לא באתי לדבר על חבורת הטוקבקיסטים שמטנפים בתוך הבית פנימה בשפת ביבים. לא כי זה לא חשוב, אלא כי זה לא מעניין את הציבור", אמר. "לצערי כמו איך שאנחנו נראים היום, שלי, מפלגת העבודה היא לא אלטרנטיבה, וכשאין אלטרנטיבה אין תקווה. שלי, הוצאת לנו את התקווה מהכיס". כבל הדגיש כי יש לפתוח את שורות המפלגה. "אסור להפוך את המפלגה למועדון סגור עם סלקטורית שעומדת בשער", אמר.

המתמודד הצפוי השלישי, אראל מרגלית, התייחס ליו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד. "האיש הזה שמתחזה לאיש רגיש והחבר של ריקי כהן מחדרה גנב לנו הרבה מצביעים", טען. "במקום להתמודד עם לפיד אנחנו מתמודדים עם תקנונים. במקום לקבל אנשים שהלכו וחזרו אנחנו נועלים את השערים. קיווינו שהפעם זה יראה אחרת. קיווינו זה יהיה משהו שונה".

שלי יחימוביץ', איתן כבל, ועידת מפלגת העבודה, אוגוסט 2013. דרור עינב
"שלי, הוצאת לנו את התקווה מהכיס". כבל נואם/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully