וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': הפריימריז בעבודה - ב-14 בנובמבר

14.7.2013 / 11:10

במסיבת עיתונאים שכינסה אמרה יו"ר העבודה כי היא שואפת לעשות היסטוריה - ולהיבחר לתפקיד בפעם השנייה ברצף. יחימוביץ' רמזה שלא תתנגד לכניסת גבי אשכנזי למירוץ על התפקיד

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

יושבת ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', כינסה הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים שבה הודיעה על הקדמת הבחירות המקדימות (פריימריז) במפלגה, וציינה כי בכוונתה להציע לקיים אותן ב-14 בנובמבר השנה. "מפלגה שמאמינה בדמוקרטיה חייבת להיות דמוקרטית בעצמה", אמרה יחימוביץ' במסיבת העיתונאים שכינסה בבית המפלגה בתל אביב.

שלי יחימוביץ', יו"ר האופוזיציה, במליאת הכנסת לפני ההצבעה על התקציב. יוני 2013. טלי מאייר
רוצה לעשות היסטוריה. שלי יחימוביץ'/טלי מאייר

"כמפלגה דמוקרטית יש לנו חוקה שקובעת שבתוך 14 חודשים מיום הבחירות יתקיימו פריימריז", אמר יו"ר העבודה. "אנו פועלים בהתאם לחוקה, ואחרי התייעצויות עם חברי הכנסת והנהגת השטח, אנחנו מתכוונים לכנס את הוועידה ולבקש לקבוע מועד לפריימריז לאחר קיום הבחירות לרשויות המקומיות".

במהלך דבריה התייחסה במרומז יחימוביץ' לביקורת שהופנתה כלפיה, לפיה היא החליטה להקדים את הבחירות כדי להימנע מהתמודדות על ראשות המפלגה מול הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ואמרה: "אני קוראת לכל אדם שרוצה ושרואה עצמו ראוי להנהיג את המפלגה לבוא להתמודד. נאפשר זאת במקרים של מי שמבקש להתמודד ואין לו עבר פלילי - והוא ראוי להתמודד". לדבריה, יהיה אפשר לקצר את תקופת האכשרה למי שירצה להתמודד על ראשות המפלגה. "אני מזמינה אנשים טובים מבחוץ לבוא ולהציג אלטרנטיבה", אמרה.

בתשובה לשאלה מדוע החליטה להודיע על הקדמת הפריימריז בזמן שסיעת העבודה ויתר סיעות האופוזיציה מנהלות קרב נגד הקואליציה על תקציב המדינה, השיבה יחימוביץ', המשמשת בנוסף כיו"ר האופוזיציה: "נעניתי שוב ושוב לבקשות של גורמים מאוד משמעותיים שלא לקיים את הבחירות במהירות. המועדים יובאו להצבעה בוועידה רק בתום המאבק על התקציב ועל חוק ההסדרים". יו"ר העבודה הסבירה כי המהלך שיזמה "הוא לטובת הבוחרים", כיוון שלתחושתה, הבחירות המקדימות במפלגה כבר החלו. במהלך דבריה, מתחה יחימוביץ' ביקורת על התנהלות ממשלת נתניהו. "המאבקים האמיתיים שלנו אינם בתוכנו, אלא אך ורק מול ממשלה שמביאה לשיאים חדשים את האטימות, אי השוויון והרס מעמד הביניים, את הסגידה והכניעה לאינטרסים של קבוצה קטנה ומיוחסת", ציינה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גבי אשכנזי מחוץ לביתו, ינואר 2013. שלומי גבאי
יצטרף למירוץ? גבי אשכנזי/שלומי גבאי

לשאלת וואלה! חדשות, אם היא תאפשר לקצר את "תקופת הצינון" בין ההתפקדות למפלגה לבין קבלת הרשות להצביע בבחירות המקדימות, אמרה יחימוביץ': "תקופת האכשרה היא שישה חודשים, ואין לנו כוונות לשנות את השיטה. כולם יודעים שתוך 14 חודשים יתקיימו בחירות, אין כאן שום חדשות מסעירות". אם הבחירות המקדימות אכן יתקיימו בעוד ארבעה חודשים, ככל הנראה המתמודדים מול יחימוביץ' על תפקיד יושב הראש לא יפקדו תומכים, מכיוון שהם לא יוכלו להצביע עבורם. "כל מי שרצה להתארגן יכול היה להתארגן. המפקד נמשך כל הזמן, קוראת לכולם להתפקד", הוסיפה יחימוביץ'.

על רקע הכרזתה של יו"ר מפלגת העבודה על הקדמת הפריימריז, ייפגשו מחר חברי הכנסת אראל מרגלית, יצחק הרצוג ואיתן כבל - אשר צפויים להתמודד מולה על ראשות המפלגה. גורמים בעבודה אמרו לוואלה! חדשות כי מטרת הפגישה היא לבדוק את ההיתכנות של השלושה לשתף פעולה כדי להדיח את יחימוביץ' מתפקידה. לפי אחד הרעיונות שהועלו בין השלושה, אם לפני הבחירות יתברר כי אחד מהם זוכה לתמיכה רחבה יותר מאשר חבריו - השניים האחרים יסירו את מועמדותם ויכריזו על תמיכה בו. "אם לא נצליח לקבוע כללים לשיתוף פעולה", אמר גורם המעורה בפרטים, "נתמודד כל אחד בנפרד".

בנוסף אמרה יושבת הראש כי מאז שנת 2000, התחלף יושב הראש במפלגת העבודה שש פעמים. "אני מאמינה ובטוחה שמעבר לתמיכה ולאמון, גם קצה נפשם של חברי העבודה בתחלופה הסיטונית, שלא קידמה אותנו לעבר השלטון. אני מתכוונת לעשות היסטוריה - להיות יושבת ראש שתיבחר פעמיים ברצף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully