וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NSA פרץ למחשבי האו"ם - ונתקל במרגלים סינים

הסוכנות לביטחון לאומי חדרה למחשבים במטה האו"ם בניו יורק, דרכם נוהלו שיחות ועידה בווידאו. באחד המקרים "נפגשו בטעות" האקרים משתי מדינות שניסו לפרוץ לאותו המחשב

הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) פרצה למחשבים במטה האומות המאוחדות בניו יורק, וצותתה לשיחות-וידאו שנערכו באגפיו השונים.

המגזין הגרמני "דר שפיגל" חשף בסוף השבוע כי הפריצה למחשבים במטה האו"ם נערכה בקיץ שעבר. לפי הדיווח, הסוכנות פרצה תחילה ל-13 מערכות במטה האו"ם, ותוך שלושה שבועות כבר הצליחו אנשיה לחדור ל-458 מערכות. באחת הפעמים גילו האנליסטים כי פורצי-מחשב מסין מנסים לחדור בו-זמנית לאותו מחשב.

בין היתר דווח כי ה-NSA צותת למשרדי האיחוד האירופי, והפעיל מערכות ריגול שהותקנו על תשתיות של 80 שגרירות וקונסוליות אמריקניות מעבר לים, בין היתר בפרנקפורט. המדינות המארחות, כך נטען, לא היו מודעות לכך שהאמריקנים מרגלים משטחן.

מטה האו"ם, ניו יורק. GettyImages
מטה האו"ם בניו יורק. מטרה להאזנות מכל הכיוונים/GettyImages

הדיווח מתלווה לפרסומים קודמים על היקף הפעילות העצום והלא-חוקי של הסוכנות. מרבית המידע הודלף לתקשורת על ידי אדוארד סנודן, שכעת מתגורר ברוסיה בתוקף מקלט מדיני שקיבל מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

לפי פרסום אחר מסוף השבוע, עולה כי אנליסטים ב-NSA השתמשו במערכות הריגול כדי לצותת למושאי האהבה שלהם. מדובר במקרים בודדים, שכונו LOVEINT, כפי שמודיעין אותות מכונה SIGINT.

לפי ה"וושינגטון פוסט", שחשף מסמכי ביקורת פנימית של הסוכנות ומסמכים סודיים נוספים, ה-NSA הפרה את חוקי הפרטיות או חרגה מסמכותה המשפטית אלפי פעמים בשנה מאז העניק לה הקונגרס סמכויות נוספות בשנת 2008. מרבית ההפרות כרוכות במעקב בלתי חוקי אחר אזרחים אמריקנים או אחר מטרות מודיעיניות בארה"ב.

ב"וול סטריט ג'ורנל" נכתב כי מערכת המעקב של הסוכנות מסוגלת לנטר 75% מתעבורת האינטרנט בארצות הברית בחיפושים אחר מודיעין זר. על פי הדיווח, הסוכנות שומרת חלק מהודעות דואר אלקטרוני המועברות בין אזרחים אמריקנים וכן מסננת שיחות קוליות שנעשות באמצעות רשת האינטרנט.


לקריאה נוספת
כיצד להדליף סודות ולהישאר בחיים // פרשנות
ריגול רומנטי: קצינים אמריקנים צותתו לבני זוגם
אנליסטים זוטרים בסוכנות הורשו לרגל לאזרחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully