וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריגול רומנטי: קצינים אמריקנים צותתו לבני זוגם

אם לא הספיקו חשיפותיו של אדוארד סנודן על מעקבי הסוכנות לביטחון לאומי אחר אזרחים, כעת מתגלה שכמה מאנשי הסוכנות ניצלו את יכולות הביון שלה כדי לעקוב אחר בני/בנות זוגם

לאחר שאדוארד סנודן, המדליף האמריקני, חשף את פרשת המעקבים אחר אזרחים של הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית (NSA), מתגלה כעת "תחביב" של חלקם מאנשי הסוכנות, אשר לכל הפחות לא מסייע להסיר את העננה השחורה הרובצת מעל השם והמוניטין של ארגון הביון האמריקני העוסק בהאזנות ובפענוח אותות.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", קצינים בסוכנות לביטחון לאומי ניצלו את יכולות איסוף המודיעין האדירות של ארגונם לטובת מעקב אחר בני או בנות זוגם "מטעמים רומנטיים". אמנם לטענת מקורות בסוכנות מדובר במקרים בודדים בעשור האחרון, אך התופעה כבר קיבלה שם משל עצמה - 'LOVEINT', שמשמעו - "מודיעין אהבה".

מטה הסוכנות לביטחון לאומי NSA  בעיר פורט מיד, מרילנד, ארה"ב. AP
מטה הסוכנות לביטחון לאומי במרילנד, ארה"ב/AP

בעוד הבכירים בסוכנות טענו בתקופה האחרונה כי במידה ונעשתה פגיעה בפרטיותם של אזרחים, במסגרת חשיפת פרשת המעקבים על ידי אדוארד סנודן, היא נעשתה שלא בכוונה ובתום לב, במקרה של ריגול אחרי בני זוג, מדובר במעשים אשר נעשו בכוונה מלאה ובידיעה גמורה. בהצהרה שנמסרה על ידי הסוכנות בסוף השבוע האחרון, נטען כי מקרים של הפרות חוק מכוונות מצד עובדיה הינם "נדירים ביותר". "לסוכנות לביטחון לאומי יש אפס סובלנות להפרות מכוונות של עובדיה", נכתב בהצהרה, "ואנו מגיבים בהתאם".

אותן הפרות כוללות שימוש באמצעי הריגול של הסוכנות, לדוגמה מעקב תקשורתי אחרי בני זוג השוהים אף מחוץ לארצות הברית.

סנודן. מערכת וואלה!
חשיפותיו גרמו לעננה שחורה מעל שמה ופעילותה של הסוכנות לביטחון לאומי. אדוארד סנודן/מערכת וואלה!

הסנאטורית דיאן פיינסטין, אשר עומדת בראש הוועדה לענייני מודיעין של הסנאט, אמרה כי ראשי הסוכנות דיווחו בפניה על כעשרה מקרים בעשור האחרון בהם עובדיהם עשו שימוש לרעה ביכולות הארגון. לטענת פיינסטין "כל מקרה של אי ציות לחוק הוא בלתי מתקבל על הדעת, אך מספר המקרים המצומצם הזה לא משנה את השקפתי כי הסוכנות עושה צעדים משמעותיים למנוע שימוש לרעה במערכת".

אלפי הפרות בשנה של חוקי הפרטיות

לפני כעשרה ימים, חשף הוושינגטון פוסט בהתבסס על מסמכי ביקורת פנימית ומסמכים סודיים נוספים, כי הסוכנות לביטחון לאומי הפרה את חוקי הפרטיות או חרגה מסמכותה המשפטית אלפי פעמים בשנה מאז העניק לה הקונגרס סמכויות נוספות בשנת 2008. מרבית ההפרות כרוכות במעקב בלתי-חוקי אחר אזרחים אמריקנים או אחר מטרות מודיעיניות בארה"ב.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, מערכת המעקב של הסוכנות מסוגלת לנטר 75% מתעבורת האינטרנט בארצות הברית בחיפושים אחר מודיעין זר. על פי הדיווח, הסוכנות שומרת חלק מהודעות דואר אלקטרוני המועברות בין אזרחים אמריקנים וכן מסננת שיחות קוליות שנעשות באמצעות רשת האינטרנט.

עוד בנושא:
נחשפה עוד מערכת ציתות: אנליסטים זוטרים הורשו לרגל לאזרחים
"מייקרוסופט סייעה לארה"ב לרגל אחר אזרחיה"
סנודן חשף אלפית מהמעקב שמתבצע במקלט המדיני שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully